CPU verbruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aricci

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2006
Hallo,

Ik heb hier een HP pavillion desktop pc.
had recovery cd besteld en die is aangekomen..ik heb mn pc op de juiste manier geformatteerd en reinstalleerd dus.
Nou zie ik dat ik een hoog cpu verbruik heb.Namelijk explorer.exe (99%) ik denk dat dat de reden is dat mijn pc heel erg traag reageert.

wat kan ik hieraan doen?????

We hebben het over het proces explorer.exe, niet inernet explorer.
explorer.exe regelt de startbalk etc. .... niet internet explorer (iexplorer.exe wel :D)

Maarja, ik zou verder niet weten hoe het komt dat het proces zoveel je CPU in beslag kan nemen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hahah had ik moeten zien, ben ook een ICT'er... te snel gelezen :D

Het kan zijn dat het gewoon spyware is en is vermomd onder explorer.exe...

Laatst bewerkt door een moderator:
Hahah had ik moeten zien, ben ook een ICT'er... te snel gelezen :D

Het kan zijn dat het gewoon spyware is en is vermomd onder explorer.exe...

nee dat kan niet...aan mn vraag moet je begrijpen dat t na t formatteren is gebeurt..
niet nadat ik internet ging aansluiten..

het kan ook een eenmalig probleem zijn

herstarten ofwel het proces beëindigen en opnieuw uitvoeren in file - new task - explorer.exe in de task manager

Schakel eens even je automatische updates voor Windows uit. na een nieuwe of vernieuwde installatie doet Windows er alles aan om de laatste updates binnen te krijgen en te installeren, wat vaak voor een hoog cpu gebruik zorgt.
Even uitzetten en kijken of dat helpt.

Daarna weer inschakelen.

heb geprobeert,ligt niet aan updates.
heb explorer.exe ook opnieuw uitgevoerd...nog steeds t zelfde..

iemand een ander idee?

Lees dit even, kan zijn dat indien je een IDE/ATA schijf hebt, die in PIO mode werkt.

Zo niet, zou ik toch bovenstaande nog eens doornemen, hoog CPU gebruik wordt vaak veroorzaakt door een hoog gebruik van het netwerk waar internet ook onder valt.

Laat hem anders eens een nachtje draaien, op 99% CPU werkend een hele nacht door moet hij toch wel gedaan hebben met wat ie bezig is :)
Zoniet, herformatteren zonder internet aan te sluiten, dit kan je achteraf doen, als je merkt dat explorer geen 99% meer verbruikt. Indien hij dit weer doet, is het een slechte recovery cd en kan je beter een originele windows cd gebruiken, en geen HP windows cd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan