Cpu vervangen omdat cpu stuk is

Status
Niet open voor verdere reacties.

musaneter1

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2013
Besturingssysteem
Gebruik Windows 10 en 11.
Office versie
Microsoft Office Professional Plus 2021.
Mijn pc die gaat aan en geeft een kort piepje (zelfde piep al bij een werkende pc) en blijft 3sec aan en valt uit zonder dat die beeld geeft de cpu word heet en valt daarom uit denk ik moederbord is nog goed anders gaf hij wel een fout melding met herhaaldelijke piepjes

Nu heb ik een Gigabyte GA-G31M-S2L
Zie link: specificaties

En deze link voor welke cpu er allemaal in mijn moederbord past en welke niet passen http://www.cpu-upgrade.com/mb-Gigabyte/GA-G31M-S2L.html

Nu heb ik in mijn moederbord een
Intel pentuim d 960, 3.6 GHz, 4 MB, Presler, 0.065 micron, Stepping D0, 95 Watt, 800 MHz FSB(de enige intel pentium d 960 die in mijn moederbord past alle andere 960 passen niet)

Nu wil ik omdat mijn pc een piep kort maakt bij aanzetten en dan na 3sec zonder beeld uitvalt(kom niet eens in bios) wil ik een andere cpu gaan kopen omdat ik vermoed dat het daardoor komt dat uitval na 3sec en cpu heet word

ik wil de intel pentium dual-core Gaan kopen of de intel celeron dual-core die mijn vriend nog heeft 100% in oorde er in doen

Welke raden jullie aan fan is gewoon een intel fan goedkoop,(zat er al in als de cpu bij aankoop)

Als julilie me kunnen helpen ben ik zeer dankbaar

( heb ook eendere topic bezig van waarom me pc afsluit na 3sec zoder beeld om probleem te achterhalen maar vermoed cpu )

heb je al iets geprobeerd zoals systeemherstel of opstartherstel?
Daarnaast lijkt het me onwaarschijnlijk dat je pc zo snel oververhit kan raken. Je kunt altijd nog proberen je fan schoon te blazen en het stof eruit te halen.

Klinkt als een temp probleem inderdaad, maar heb je al geprobeerd de fan en koelpasta te vervangen? Werkt dat niet kost je het een tientje en kun je die gebruiken voor je vervangende CPU

Systeemherstel of opstartherstel heb ik. niet gedaan en kan ik niet omdat ik niet eens in windows kan waneer ik de opstartknop indruk hoor ik een kort opstartpiep en dan blijft hij 3sec draaien met zwartbeeld en ook heb ik de fan losgehaald en met een compressor de vuil er uitgehaald en toen terug gezet(zonder koelpasta er op dom van.mij) en toen aangezet en dat 2x met fan er op (zonder koelpasta gedaan en 2x zonder fan opgestart

denk door 2x met fan(zonderkoelpasta )en 2x zonder fan aangezet heb is die denk doorgebrand

Cpu werd voordat de computer na 3sec uitgaat waneer je op de aanknopdrukte en kort piepje hoorde 99% bij taakbeheer

inmiddels de fan gekregen die ik besteld had intel c25704-002 n 4923D D2
ik heb ook een intel celeron dual-core die nog 100% werkt gekregen van een vriend zou me pc weer werken indien ik die 2 vervang??

Hoi,

Tweede keer dat je weer een vraag over het zelfde probleem opent en wederom sluit ik deze en kan je gewoon hier verder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan