cpu vervangen voor snellere, hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ricardovw

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2000
Ik heb de volgende mobo en cpu:

CPU Type AMD Athlon XP, 1533 MHz (5.75 x 267) 1800+
Moederbordnaam Asus A7V333 (5 PCI, 1 AGP Pro, 3

Mijn mobo kan tot 2700+ geupgrade worden. Nu is mijn vraag ook, kan dat zo makkelijke. En moet ik dan ook een nieuwe cooler?

Ik heb je vraag even in een aparte thread gezet, dat is voor iedereen een stuk makkelijker, anders krijg je diverse antwoorden door elkaar.

CPU upgraden kan. Je zal waarschijnlijk wel een andere cooler moeten aanschaffen.

Wat voor koeler heb je nu en tot hoever kan hij koelen?

dat weet ik eigenlijk niet precies.... weet je toevallig hoe ik dit kan zien met aida32 ofzo?

Geplaatst door ricardovw
dat weet ik eigenlijk niet precies.... weet je toevallig hoe ik dit kan zien met aida32 ofzo?

Wat voor koeler je hebt kan je niet nalopen met Aida32.

Vaak staat in de handleiding van je mobo hoe je er een nieuwe cpu in moet zetten. Via internet ( www.asus.com ) kun je de laatste info lezen over je mobo. Kan best zijn dat je mobo een nog snellere cpu aankan en dat je b.v. daarvoor de bios moet flashen. Al deze informatie is mobo afhankelijk. Dus zoeken en lezen bij asus alvorens een beslissing te nemen.

Als je dan een keuze maakt qua cpu zou ik alvorens hem te kopen hier posten hoe en wat. Dan krijg je hoogstwaarschijnlijk heel veel bruikbare tips. In de trant van die en die koeler werkt perfect op die cpu . Of koop cpu type die want die is sneller of stabieler.

Met de juiste voorbereiding is het dan waarschijnlijk zo gepiept. Voorkomt veel problemen en levert je een goed draaiend systeem op.

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan