CPU/Videokaart Probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

STCbiohazard

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2012
Berichten
7
Ik denk dat ik met een eigenaardig probleem zit.
Ik draai windows 7 home premium. Heb een intel I7 Q840 CPU.
2x een ATI Radeon 5870 HD draaiende in crossfire.
8GB RAM.

Maar als ik bijvoorbeeld BF3 of dergelijke draai. En ik kijk ondertussen bij mijn CPU gebruik is niet hoger dan 40% en 2 van de 8 hokjes blijven onder de 5%. En dat terwijl BF3 maar iets van 20-30 frames per seconde haalt.
Hoe komt dit en hoe kan ik mijn cpu/videokaarten harder laten werken? Want ik snap er niks van. BF3 staat op low/medium.
 
Lijkt me een driver probleem. Ik draai met 2x 6870 (ietswat langzamer dan de 5870) en ik draai BF3 op ultra. CPU gebruik is inderdaad niet enorm met een i7.

Je draait niet toevallig in windowed mode of zo?
 
Heb gister nog drivers geupdate, en nee niet in windowed mode. Ik heb hyper threading ding zelfs aanstaan en hij gebruikt niet al het cpu vermogen. en fps enorm laag door video kaarten denk, ik draai er zelfs 2 in crossfire en haal maar 20-30 fps. Ik vind dit zeer vreemd.
 
Kan haast niet anders of er zit toch wat verkeerd. Zoals ik zelf aangaf heb ik twee net wat zwakkere videokaarten en die draaien op ultra met 45 FPS (1900x1200). Zelf een enkele 5870 zou BF3 gewoon op minstens medium (high) moeten kunnen draaien.
 
Zet in je CCC eens crossfire uit en draai dan nog eens. Een enkele 5870 zou op die resolutie ultra of nagenoeg ultra moeten kunnen draaien.
 
Dit probleem altijd al gehad?
Wat voor voeding heb je?


offtopic 5870 cross voor 1440*900 is wel heel erg over the top :)
 
zet hyperthreading ook uit virtuelen core's helpt niet bij bf3
 
Nee, heeft niet echt invloed, niet totdat je grafische kaarten volledig goed draaien iig.
 
Heb je al eens geprobeerd een synthetische benchmark te draaien en de resultaten te vergelijken? Hopelijk kun je dan uitsluiten of het een algemeen probleem met je setup is of een specifiek probleem met BF3.
 
Het is blijkbaar een algemeen probleem, want ook met benchmarks draait het verschrikkelijk onder gemiddeld voor wat mijn setup is. Zeer onder het gemiddelde. Ook oudere games zoals borderlands draait het helemaal niet op hoogste settings.
 
Het is moeilijk uit te sluiten of het hardware of software gerelateerd is. Je kunt iedere kaart apart eens bekijken, of nog eens de drivers voor de video en je moederbord opnieuw installeren. Ik kan niet echt referenties vinden waarbij een soortgelijk probleem aan de orde is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan