CPU warm tijdens stress test

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind de veldweergave van jouw systeem in de Wizard ietwat vreemd, zo ken ik 'm niet echt. Vergelijk die waardes eens met de bioswaarden en je weet wat de 22, 44 en de 60 precies vertegenwoordigen.

Ik vind de veldweergave van jouw systeem in de Wizard ietwat vreemd, zo ken ik 'm niet echt. Vergelijk die waardes eens met de bioswaarden en je weet wat de 22, 44 en de 60 precies vertegenwoordigen.

Misschien is deze duidelijker?

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    69,9 KB · Weergaven: 16
Als dit gemeten is direct na een stresstest, dan zie ik geen bijzondere temperaturen. Zijn het de temps van een systeem dat koud is opgestart en een uurtje aanstaat, dan heb je een 'uitdaging'.

Als dit gemeten is direct na een stresstest, dan zie ik geen bijzondere temperaturen. Zijn het de temps van een systeem dat koud is opgestart en een uurtje aanstaat, dan heb je een 'uitdaging'.

dit zijn uiteraard de temperaturen als hij niks doet, idle. Als hij afgekoelt is dus. idd een uurtje nadat hij opgestart is.

ALs je temp 70 graden is na een half uurtje stressen vind ik dit niet denderen hoog.
Je idle temp 55 en bij gebruik 60 is wat aan de hoge kant.

Tijdens gamen wordt je cpu niet zo warm als bij stressen. Deze wordt nooit 100% belast.

Je zou even je koelpasta kunnen checken => uitgedroogd niet goed verdeelt ect.
Voor dat je dat checked, heb dan wel een nieuw tubetje bij de hand.
Een andere koeler plaatsen zou ook al helpen. Alles is beter als de stock koeler

ps heb je trouwens geen profiel aanstaan in je bios (silent / normal / max) meestal onder hardware monitor.
Dit regelt de snelheid van je fan. (Niet op elk mobo toepasbaar)

ALs je temp 70 graden is na een half uurtje stressen vind ik dit niet denderen hoog.
Je idle temp 55 en bij gebruik 60 is wat aan de hoge kant.

Tijdens gamen wordt je cpu niet zo warm als bij stressen. Deze wordt nooit 100% belast.

Je zou even je koelpasta kunnen checken => uitgedroogd niet goed verdeelt ect.
Voor dat je dat checked, heb dan wel een nieuw tubetje bij de hand.
Een andere koeler plaatsen zou ook al helpen. Alles is beter als de stock koeler

ps heb je trouwens geen profiel aanstaan in je bios (silent / normal / max) meestal onder hardware monitor.
Dit regelt de snelheid van je fan. (Niet op elk mobo toepasbaar)

Mijn cooler gaat sneller draaien als de CPU meer belast wordt. Maar idd tijdens gamen gebruik je veel meer de GPU. maar soms doe ik meerdere dingen te gelijk of run 2-3 games te gelijk. En ik was van plan te overclocken. Maar ik vraag nog wel een keer aan de winkel zelf, die hebben er ten slotte voor geleerd :>. En ik wil idd nieuwe cooler kopen maarja anderzijds this weer zonde van het geld ook al zijn ze niet zo duur. Maar mijn nieuwe videokaart moet nog binnenkomen en dat heeft ook weer geld gekost :>.

Als je een beetje koeler koopt is het geen weg gegooid geld imo.
Meestal zitten er brackets bij zodat je het op (bijna) elke socket kan monteren.
1 keer een goede koeler aanschaffen en je hebt nooit meer een andere nodig.

En als je toch van plan bent te gaan/laten overklokken, heb je toch al een andere koeler nodig.

ja dat weet ik. eerst maar is ff afwachten. misschien neem ik er gelijk een mee als ik mijn videokaart ophaal. en ik hoor nog wel wat ze daar zeggen.

maar jullie mening is dus dat mijn CPU temperatuur hoog is maar niet extreem hoog? en raden jullie aan om nieuwe cooler te komen of niet?

Temps kunnen er in mijn ogen mee vooruit. Iets te hoog wel eens waar, maar niet "bedreigend".

Als alles stofvrij is zou je als je je videokaart gaat halen andere koelpasta kunnen proberen.
Tubetje kost een paar euro.

Persoonlijk ben ik altijd tegen stock koelers :) worden warmer, maken meer herrie en presteren slechter.
Maar dat is dus persoonlijk :) ik kan niet in je beurs kijken.

Temps kunnen er in mijn ogen mee vooruit. Iets te hoog wel eens waar, maar niet "bedreigend".

Als alles stofvrij is zou je als je je videokaart gaat halen andere koelpasta kunnen proberen.
Tubetje kost een paar euro.

Persoonlijk ben ik altijd tegen stock koelers :) worden warmer, maken meer herrie en presteren slechter.
Maar dat is dus persoonlijk :) ik kan niet in je beurs kijken.

Tja daar kan ik je niet meer dan gelijk geven :>. Hij maakt idd veel lawaai en presteert slecht. Zal er nog is over nadenken :>.
Maar nu zal ik maar is gaan.

~bedankt~

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan