Cpu wil nie

Status
Niet open voor verdere reacties.

TimitoV

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo ik heb een vraagje,

Ik heb een asus P4b266 moederbord, en nu heb ik een nieuwe processor gekocht, namelijk een p4 2,8 ghz, 800 mhz, maar nu doet mijn pc et niet, kan iemand mij misschien hiermee helpen.

Ik kan geen bios updaten omdat mijn oude processor naar de ***** is, als dit de enige mogelijkheid zou zijn laat me dit dan aub ook ff weten.

Bedankt
Groetjes
Tim

Maar je moederbord ondersteunt deze processor (zonder BIOS update dus niet)?

Extreme Overclocking

ASUS P4B266 offers the most overclocking options available to maximize your system performance.

Easy DIP Switch or Jumperfree™ overclocking from BIOS
Flexible CPU Core Voltage Adjustments in 0.05V increments over defaults
Accurate 1MHz adjustments of system-bus-frequency up to 200MHz (i.e. front-side-bus up to 800MHz)
Adjustable VIO memory voltage
Adjustable FSB/PCI/MEM ratio
Adjustable AGP bus
Rock-solid stability

Geplaatst door gamemaster111
Extreme Overclocking

ASUS P4B266 offers the most overclocking options available to maximize your system performance.

Easy DIP Switch or Jumperfree™ overclocking from BIOS
Flexible CPU Core Voltage Adjustments in 0.05V increments over defaults
Accurate 1MHz adjustments of system-bus-frequency up to 200MHz (i.e. front-side-bus up to 800MHz)
Adjustable VIO memory voltage
Adjustable FSB/PCI/MEM ratio
Adjustable AGP bus
Rock-solid stability

Wat wil je hiermee zeggen?

uhh

Inderdaad wat moet ik hiermee, en als het kan, HOE kan dat dan het beste

en inderdaad mijn moederbord onsdersteunt deze volgens mij dan niet...ik weet het niet zeker maar het kan zo zijn

Alhoewel er staat nog een plusje achter die 2.4ghz. Jouw moederbord kan maar een 400mhz fsb aan en de processor heeft 800. Geen idee of dit uitmaakt. Even kijken wat iemand anders er van vindt.

Geplaatst door megabit
Alhoewel er staat nog een plusje achter die 2.4ghz. Jouw moederbord kan maar een 400mhz fsb aan en de processor heeft 800. Geen idee of dit uitmaakt. Even kijken wat iemand anders er van vindt.

De FSB waarde bij de processor geeft aan dat hij een FSB van 800Mhz KAN draaien, maar hoeft niet per se. Een andere multiplieer setting kan ook prima werken.

Timotov: Kun je uberhaubt nog in het bios? Indien niet; kijk even naar de jumpersettings. Als het goed is kan je deze handmatig instellen, check het boekje van je mobo. Als hij op een max FSB van 400 kan, dan dien je de multiplier te zetten op 12 (12x400=2800) Maar dit mag uiteraard ook minder zijn, alleen loopt je proc dan niet op de volle snelheid.

Succes

Inderdaad.
heb eenzelfde probleem gehad met een Abit bord.
Een processor met 400 fsb kan onmogelijk voluit draaien op een moederbord dat maar 400 fsb ondersteunt.
Ik had een 3 Ghz processor, en wat ik ook deed, het ding bleef gewoon op 1,5 GHz draaien, en het hele systeem was zo snel als dikke ****** bergop.
Hij MOET wel starten, maar je zult nooit de beoogde 2,8 GHz halen. Ik denk dat jouw systeem op 1,4 GHz zal blijven hangen.
2 mogelijkheden...
Of je ruilt je processor om voor een 2,8 GHZ met 533 fsb, dat werkt wel...
Of je koopt een ander moederbord dat 800 fsb ondersteunt...
Ikzelf zou voor het laatste kiezen.
Goedkoopste, en met het oog op de toekomst zeker de beste keus.
Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan