CPU word extreem warm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk toch dat het met jouw systeem heel erg belangrijk is om minimaal 2 systeemfans te plaatsen.

Een aan de voorzijde onderin voor lucht er in en een aan de achetrzijde bovenin voor lucht uit.
Neem dan gewoon 12cm Zalman's of zo, zijn ook stil en komt je temperatuur zeer ten goede!!

mijn dual core e8400 was eerst gaf ook eerst aan dat die rond de 90 graden was en ik had hem zelf inelkaar gezet en ik ging er mee naar de winkel en bleek dat de sensoren van het moederbord niet goed werkte dus daar kan het ook aan liggen en heb je al gevoelt of die echt zo warm word?

misschien kan je ook nog even kijken naar de temp van het moederbord zelf want als de processor werkelijk zo heet is word het moederbord ook wel warmer dan normaal

Zodra ik een nieuwe koeler heb gemonteerd en de temperaturen daarna heb getjekt laat ik weten of het is gelukt:D

Allemaal bedankt voor jullie reacties !:thumb:

aangezien ik ook de nieuwe versie heb van de dual core en het de zelfde soort koeler is zou ik het even uitleggen hoe je hem moet monteren: wat ik had er ook problemen mee

ik had eerst de koeler erop gezet maakt volgensmij niet uit hoeom dus kan je het beste doen dat de draadjes niet in de weg zitten

de pinnetjes eerst op de gaatjes zetten en nog niet vast klikken!!! dat ze er goed voor staan

dan moet 2 tegelijk indrukken en dat doe je dan zo

B A

A B

dat zijn dan zegmaar de punten en druk je eerst die 2 van A in en dan die van B

en je hoeft niets te draaien:P dat deed ik ook eerst en kreeg hem er ook niet goed op

en ik weet niet of er een beschrijving van airflow staat dan zeg ik het maar:P

airflow is in het nederlands luchtstroom
als de luchtstroom goed is dan word alles beter gekoelt als je allemaal draaden ervoor hebt kan de lucht niet verder en is het een slechte luchtstroom
je kan de draaden bijvoorbeel in de lege vakken onder de cd speler doen of aan de zijkant van de cd speler

greetz,
kvbmaster

de pinnetjes eerst op de gaatjes zetten en nog niet vast klikken!!! dat ze er goed voor staan

dan moet 2 tegelijk indrukken en dat doe je dan zo

B A

A B

dat zijn dan zegmaar de punten en druk je eerst die 2 van A in en dan die van B

en je hoeft niets te draaien:P dat deed ik ook eerst en kreeg hem er ook niet goed op

Ik heb vanmiddag effe snel een processor koelertje gehaald van 15 euro, omdat ik geen geduld had met het bestellen van een zalman koeler en dan weer een dag wachten :p

En ik heb dus precies gedaan wat jij had gedaan. Eerst alles goed in het gaatje zetten en dan 1 voor 1 indrukken en NIKS draaien en hij zit nu helemaal vast en helemaal goed.
Hij koelt ook goed en hij maakt niet zo veel geluid.

Het is trouwens een TITAN Cool & Silent koeler.

Ik ben er blij mee en m'n probleem is opgelost :D

In de toekomst komt er nog wel een zalman koeler op hoor ;)
En 1 van deze dagen nog een systeem fannetje dan zit ik helemaal goed:)

Nogmaals bedankt allemaal :thumb:

En dan nu mijn systeem temperaturen van nu ( kan eigelijk nog beter maarja:-p)

naamloos.JPG

Laatst bewerkt:
De fabriekskoeler mag dit soort temps niet toelaten..
Of hij zat dus niet goed gemonteerd of hij was niet goed (garantie).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan