cpu word te warm

Status
Niet open voor verdere reacties.

elchubbyretardo

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2012
hallo beste mensen

mijn cpu van een andere laptop wordt te warm deze laptop is all vrij oud maar goed genoeg voor een 2de hands hij werd binnen 2 minuten 100 graden ik heb hem uitelkaar gehaald en nieuwe koelpasta er op gedaan (jha een rijstkorreltje) en nu word ie niet meer zo snel warm maar stijgt nog wel naar de 100 graden all duurt het nu wel 10 min graag zou ik wat tip's willen weten of een idee wat het kan zijn

100 garaden is echt heel veel voor en cpu
en wat bedoel je met een een rijstkorreltje

ja weet ik dan valt ie ook uit naar de tijd nou een rijstkorreltje koelpasta:P maare heb je een idee of want eerst was het binnen 2 min 100 graden en viel die uit en naar de koelpasta 10 min ongeveer :P

Hoi,

Je hoort wel de ventilator draaien? en is de sleuf stofvrij?

Hoi,

Ik zou hem toch weer los halen en kijken of alles goed zit, en dat de koelpasta ook over de hele processor zit en misschien wel te veel op gedaan is ook nog een mogelijkheid werkt ook negatief.

Hoi,

Geen dank is toch niet het notebook met groene vlek he?

Je kunt eventueel een coolpad kopen die je onder de laptop schuift, het nadeel is wel dat deze veel accu van je laptop vraagt. Anders kun je ook nog naar een nieuwe koeler en/of CPU kijken wat door je moederbord wordt ondersteund, want dit is echt gevaarlijk en zeer slecht voor je CPU. Wat voor een laptop is het trouwens?

Misschien ook handig om te vermelden waar je je temperaturen mee meet.
Bij 100 graden lijkt het mij dat hij al uit moet zijn.

nee dit is een andere laptop een oude die ik nog had
ik test het met aida64 business edition en meet met °C
bij 100°C valt de laptop uit

Misschien moet je even een andere koeler proberen als je die tot je beschikking hebt

Als je pc in een soort kastje staat, van je bureau of zo, haal hem daar dan eens uit. 100 graden is echt niet normaal. kijk (zoals de meeste wel zeggen) eens naar de koelpasta en ventilator. Ik zou je pc niet te lang achter elkaar gebruiken.

@Daffbro Welkom op Helpmij.

Dit topic is al enkele maanden oud en zoals je net gelezen hebt in onze voorwaarden, waar je mee accoord gegaan bent, mogen oude topics met rust gelaten worden.
Tevens betrof het hier een laptop en die staan meestal niet in kastjes;)

Topic wordt nu voorzien van een slotje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan