cpu wordt te warm

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkfujita

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
hallo,

een week terug heb ik mijn processor overgeklockt van 2,66Ghz naar 3,2Ghz ( een Intel Duo Core E6750 )
Ik weet nog dat mijn pc altijd netjes 20/30 graden was, en onder spelletje hoogstens 40!
door de overklok is mijn pc toch wat te warm geworden ( had geen speciale extra koeler ofzo )
en heb ik hem terug geklokt!

nu is het zo dat mijn pc die weer 2,66 ghz is nog steeds een melding geeft onder Call of duty 4
dat hij 60/70 graden is !!!

ik snap echt niet wat er mis is met dit ding?

wat moet ik eraan doen?

mvg darkfujita

ps. ga niet zeggen dat ik niet had moeten overklokken omdat ik zo genaamde 'noob' ben, want heb internet afgezocht hoe het moest, en iedereen moet beginnen!
btw! ik heb het in stapjes gedaan en niet in een keer van 2,66 naar 3,2

60 is nog geen ramp hoor.
Wil je hem koeler hebben dan zou je moeten overwegen een betere fan te nemen.

Ik zal niet zeggen dat je niet had moeten overklokken omdat je een "noob" bent maar wel dat het merkbare verschil minimaal is.Ik vind het persoonlijk nooit opwegen tegen de eventuele nadelen.

Laatst bewerkt:
ik heb 2 kleine fans, die van 7 euro ofzo!
een ongelofelijk hard geluid, maar weinig luchtverplaatsing

en tja als hij 60 graden word is dat geen ramp?
ik vind dat best wel hoog eerlijk gezegd

Hett kan inderdaad lager.
Even op zoek naar een betere fan dus.
Ben zelf erg tevreden over de Zalman fans.

Hett kan inderdaad lager.
Even op zoek naar een betere fan dus.
Ben zelf erg tevreden over de Zalman fans.

Denk eerder dat hij wil weten hoezo de temperatuur zo hoog is. Niet hoe hij het koelt want 2 FAN's is meer dan genoeg.

Hangt helemaal van het type fan af.....
En hoe het komt dat het boeltje te warm wordt lijkt mij duidelijk.

Hangt helemaal van het type fan af.....
En hoe het komt dat het boeltje te warm wordt lijkt mij duidelijk.

Hoezo, hij heeft hem toch ook weer terug geklokt zegt ie. Temperatuur zou dus weer
normaal moeten zijn

Heb jij een beter idee?

Voor het overklokken geen probleem. Nu overgeklokt en terug geklokt en problemen ! Lijkt mij dan toch aan het klokken te liggen.

Laatst bewerkt:
precies, zoals apex zegt, dat bedoel ik ook!

Hoe kan het nu nog dat mijn pc nog zo warm wordt? nadat ik hem zelfs heb terug geklokt?

Overigens, waar meet je je temp mee?
Ik hoop niet met Speedfan?

nee inderdaad niet met speedfan, ik heb zo een programma dat zat bij de installatie van mijn moederbord en die zegt dat hij 70 graden is, waardoor dan ook mijn pc uitvalt

ik geloofde dit programma dus niet, heb call of duty een half uur gespeelt nadat hij begon te piepen dat hij te warm was, snel pc uitgezet en in de BIOS gekeken en daar stond ook
CPU 63 graden

dus,, hoe kan dit dan?

Hallo

Ervan uitgaande dat de c.p.u. vroeger nooit te warm werd , zijn er 2 mogelijkheden.

Of de thermisch geleidende pasta tussen c.p.u. en koelblok is verdampt en maakt nu geen voldoende kontakt meer , of ... de c.p.u. zelf is intern beschadigd , waardoor deze meer vermogen gebruikt en iets warmer loopt.

Vervang eens deze pasta of de thermal pad indien men een pad heeft gebruikt en controleer dan nog eens de temperatuur.

Peter

Laatst bewerkt:
ja dat kan het misschien zijn, ik had de processor ventilator eraf gehaald om hem schoon te maken en ik keek naar de processor zelf en het leek wel een beetje opgedroogde lijm,

maar dit kan toch bijna niet! ik heb mijn pc net 1 jaar helemaal nieuw?

hij is misschien 2 dagen hooguit overgeklokt geweest?
maar die pasta, zou dat echt verschil maken? waar kan je dat krijgen

Ooooooooooohhhh. je hebt de fan eraf gehaald !
Dat zei je er niet bij !
Dan heb je een hele goeie kans dat het met een beetje nieuwe pasta en goed schoonmaken opgelost is. Pasta is van enorm belang want nu geleid de warmte niet meer.
Die pasta kan je bij iedere PC boer kopen.

Hallo

In elke deftige p.c. winkel of een elektronikazaak waar men eletronikacomponenten verkoopt.

Peter

dus ik heb waarschijnlijk, toen ik de fan eraf haalde een hoop van die zooi mee getrokken? en waar staat ergens hoeveel ik erop moet doen? en ik neem aan dat ik eerst de oude paste moet verwijderen dus ;)

dus ik heb waarschijnlijk, toen ik de fan eraf haalde een hoop van die zooi mee getrokken? en waar staat ergens hoeveel ik erop moet doen? en ik neem aan dat ik eerst de oude paste moet verwijderen dus ;)

Oude pasta hoeft niet persé verwijderd te worden. Gewoon een dun laagje erop smeren dat alles netjes en normaal bedekt is.

En zodra je je fan van je processor afhaalt moet je er weer opnieuw koelpasta opsmeren.

Ben ik het niet mee eens.
Voor goede geleiding moet het oppervlak schoon en vlak zijn. Oude pasta verwijderen is zeker wel aan te raden.
Typ voor de gein op Google eens "koelpasta aanbrengen" in en lees alle hits eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan