Cpu

Status
Niet open voor verdere reacties.

SgiZo

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2005
Berichten
9
Hallo, ik heb een raar probleem met mijn processor. Ik heb een amd athlon 2500+ maar nu zegt hij ineens dat ik een amd 1900+ heb, mijn pc gaat ook veel langzamer. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar niets lukt. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt.
 
nee niets veranderd, denk ik toch
 
Laatst bewerkt:
Ik zou toch even in de Bios controleren of de snelheid daar nog goed staat. k heb hier ook wel eens meegemaakt dat het moederbord en de bios na een reset spontaan op fabrieksinstellingen stonden en mijn processor veel te langzaam gezien werd.
 
Wat moet ik dan precies veranderen? Sorry maar ik weet hierover niet zo veel.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door SgiZo
Wat moet ik dan precies veranderen? Sorry maar ik weet hierover niet zo veel.

De plaats waar dat in de BIOS stat is afhankelijk van welke BIOS je hebt.

Maar meestal staat er een menu met iets als 'CPU speed settings' .
Daar kun je zien aan de hand van daar vermelde Bussnelheid/fsb en de multiplier, wat de kloksnelheid van je processor is.

Ik weet zo even niet uit mijn hoofd wat de klocksnelheid van een 2500+ moet zijn, ik dacht ergens rond de 1800 Mhz.

Ik ben btw vanavond een groot deel van de avond afwezig dus ik reageer niet snel :)
 
Bedankt. Ik heb de FSB verhoogd tot 165, hij gaat niet hoger. Nu zegt hij dat ik een amd 2400+heb, dus nog steeds geen 2500+. Hoe krijg ik terug een 2500+ als ik mijn fsb niet meer hoger krijg???
 
Kun je in dat scherm de Multiplier ook veranderen? Verhoog die eens dan naar bv 11.

Dan zou je kloksnelheid ergens op 1815 Mhz komen (165*11) en dat is redelijk in de buurt van wat hij hoort te zijn.
 
Nee er staat niets van multiplier, maar hij staat al op 11.(heb ik gezien met een progammatje) en hij is nog steeds een amd 2400+. raar :confused:
 
Anders kun je misschien even kijken bij de fabrikant van je moederbord. Over het algemeen vind je daar precies hoe je de FSB en Multiplier moet instellen.

Wat ik gevonden heb over een 2500 processor is dat het normaal 166 * 11 moet zijn, dus een FSB van 166 en een multiplier van 11.
 
Weet niemand iets? Mijn computer is hierdoor erg traag. Kan echt niemand mij helpen???
 
De traag heid wordt echt niet veroorzaakt doordat de bios hem op 165MHz ipv. 166MHz laat draaien(dat verschil is nauwlijks merkbaar)

Maar een beetje moederbord moet tegenwoordig wel tot 200MHz kunnen clocken(wat voor moederbord heb je)
 
Ik heb een gigabyte GA-7VT600 1394
VIA KT600
FSB 400 SOCKET A / ATX
3 DDR400 / AGP8X/4X
6-CH AUDIO / LAN /SATA
ATA133 / 8 USB 2.0 / 1394
Beetje meer info gegeven :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan