Cpu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joortje44

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2008
af en toe krijg ik een melding dat mijn CPU erg hoog is terwijl ik geen bijzondere dingen doe, de koeling is goed dus ?????? wat kan hiervan de reden zijn?
graag hulp
windows 7 ultimate
Intel pentium (R)4 CPU 2.80Ghz

Heb je al in je processenlijst gekeken welk proces verantwoordelijk is hiervoor ?

Groeten Marcel

Wat bedoel je precies met CPU hoog is ?
Bedoel je de temperatuur of het processorgebruik ?
Als het je Processorgebruik is dan moet er een proces in je proceslijst staan wat bijv. 95% CPU gebruikt.

Zorg ook even dat het vakje Processen van alle gebruikers weergeven geselecteerd staat.
Druk op de kolomheader Processor om de kolom te sorteren van hoog naar laag verbruik

Groeten Marcel

processen voor alle gebruikers daar staat niet. Ik heb alle processen en prestaties, , wel bij processor gebruik af en toe een hoge piek, maar ik weet niet welk programma dat veroorzaakt? Hoe kan ik u een print sreen toesturen hier.

af en toe schiet hij naar 94 % wat natuurlijk te hoog is

bedankt voor de moeite, maar ik kan niet vinden waar het aan ligt.
Marjory

Zie hier een screenshotje van mijn processenoverzicht (op gebruik gesorteerd).
Zie onderin de knop Processen van alle gebruikers weergeven.

Printscreen kun je doen door [ALT]+[PrintScr] te drukken op je toetsenbord, vervolgens in Word of Paint kiezen voor Plakken, opslaan en aan je bericht toevoegen met de knop Beheer bijlagen.
(Als je alleen [Printscrn] drukt krijg je een screenshot van je volledige bureaublad, met [ALT] erbij doet ie alleen je actieve venster).

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
hou anders eens dat overzicht wat langer open en kijk soms even

dan zie je misschien welk programma zoveel gebruikt

je ziet een cijfer en hoe hoger dat is hoe meer hij van de processor gebruikt

niet actieve systeemprocessen daar moet je niet naar kijken!

dat is hoeveel er NIET gebruikt word

gr,

2e poging CPU.jpg
bedankt voor de tip met die alt erbij,
Het enige wat af en toe naar 6 of zo springt is perfmon.exe en task.mgr.exe (logisch die zijn in gebruik), verder zie ik niets. Nou heb ik de pc teruggezet naar 2 weken terug omdat ik na een update meer problemen had. heb nog geen medling gehad
zie scrn print

gr. Marjory

6 (op een schaal van 100) is niets bijzonders hoor.
Je zal echt moeten kijken op het moment dat het gebeurd.
Als je op het kolommetje processor drukt wordt dat kolommetje gesorteerd van hoog naar laag, als je nog een keer drukt sorteerd ie hem andersom.
Het proces wat het meest gebruikt komt dan automatisch bovenaan te staan.

Groeten Marcel

bedankt voor de hulp ik zal doen wat je hebt gezegd en wachten tot het weer gebeurt.
groetjes Marjory

weer probleem met CPU.

heb weer hetzelfde probleem met die melding van de CPU
w.s. de plugins-container. exe die behoorlijk hoog wordt soms wel 69hoge CPU (2).jpg

hoop dat ik er achter kom, alvast vriendelijk dank
Marjory

69 is niet echt gigantisch hoog hoor.
Je hebt dan nog steeds genoeg over om niet vast te lopen.

Groeten Marcel

ok ik loop ook niet vast maar toch vervelend af en toe die melding. Nog een vraagje kan ik die plugin-container.exe niet uitschakelen, of schiet ik daar niets mee op?
vr. groet Marjory

Je kunt hem uitschakelen maar dat betekend dat bepaalde websites het niet meer doen die bijv. adobe flashplayer ofzo gebruiken.

Groeten Marcel

bedankt voor de uitleg dan doe ik dat niet , verder bedankt en ik sluit deze sessie maar af.
groetjes
Marjory

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan