CR-R formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpendehand123

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2011
Beste helpmij gebruik(st)er,

Ik wil een aantal cd-r's maken met foto's erop..
Aangezien het een grote hoeveelheid Cd's zijn, doe ik het met twee laptops.
Nu kan ik op de HP Pavilion niet formatteren. Ik druk bij mijn computer met mn rechtermuisknop op cd drive en er verschijnt van alles, behalve formatteren.
Met mijn Acer Aspire gaat het wel zonder dat ik daar software voor heb geinstalleerd.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik ook met de HP kan formatteren?

Groeten Sjors

(titel moet natuurlijk CD-R zijn :$)

Laatst bewerkt:
CD-R's formatteren???

Ik heb jaren CD-R's gebrand maar ik heb er nog nooit eentje geformatteerd.
CD-RW wel maar CD-R nog nooit.

Bij mn HP krijg ik de melding: "Kan de schijf in station F:\ niet lezen. Zorg ervoor dat de schijf een indeling gebruikt die door Windows wordt herkend. Als de schijf niet geformatteerd is, dient u deze te formatteren voordat u deze kunt gebruiken." Daarna staat er alleen een knop "sluiten"

Dat is een standaard melding voor schijven die niet gelezen kunnen worden en niet uniek voor CD's.

Maar wanneer ik de CD formatteer met mijn Acer en daarna in mn HP doe, doet hij het wel..

Ik heb nog nooit gehoord van het formatteren van een CD-R en dat zal ook de reden zijn dat je die keuze niet krijgt.

Het is uiteraard wel duidelijk dat ik helaas geen antwoord heb op je vraag.
Maar ik kan het me niet voorstellen dat je een CD-R zou moeten formatteren.

Ik ga met Edmoor mee, heb nog nooit gehoord/gelezen dat je een CD-R moet formatteren. :confused:

welke Windows versies gebruik je? in de vroegere versies heb je idd extra software nodig om cd-r te formatteren.
ik denk dat het maar vanaf windows 7 is dat er automatisch brandsoftware aanwezig is.
met het formatteren van je cd-r maak je de cdrom klaar om eenmalig te gebruiken zoals een flash-drive, dan kan je nu eens een bestand schrijven, en binnen een maand nog een paar bestanden, maar je kan ze niet meer wijzigen of verwijderen.

@tunderdog
Waar baseer jij het feit dat vanaf windows 7 pas een ingebouwde brandfunctie heeft?
Dit was al zo bij windows xp, dus 2 windows versie eerder al.
Wat de vraag zelf betreft, zou het mogelijk kunnen zijn dat de brander op de hp met het gebruikte merk schijfje problemen heeft, hij zou dus eens een ander merk kunnen proberen. Het is bekend dat er bij sommige HP branders in laptops problemen geven. Kijk maar eens bij de support van HP.

Ik brandde met Windows 98 al CD's. Wel met een extern programma omdat Windows hierin zelf niet voorzag, maar zo'n CD formatteren heb ik nog nooit hoeven doen. Op Windows 98 niet en nu op Windows 8 ook niet. En nee, dat deed dat programma ook niet.
Dat kan alleen nodig zijn bij CD-RW's en is dan afhankelijk van hoe je die wilt gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan