CR-ROM? Welke CD-ROM???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcel0000

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2003
Beste mensen,

Ik heb in mijn PC een CD-ROM speler, en 2 harde schijven. Maar tijdens de eerste Windows sessie/opstart beurt wordt mijn CD-ROM niet herkend. Pas als ik mijn PC herstart (start --> afsluiten) of op de reset knop druk, wordt mijn CD-ROM speler wel herkend, en dan heb ik er geen problemen meer mee. Dit was allemaal in win98.

Nu heb ik winXP, maar heb het zelfde probleem. Nieuwe drivers helpen niet. Volgens mij ligt het aan het (AMI) BIOS. Als ik de PC voor het eerst opstart, dan duurd het iets langer (0.5 seconden) voordat mijn CD-ROM speler herkend wordt. Herstart ik mijn PC, dan word de CD-ROM speler meteen herkend. Ik kan de eerste keer niets van de CD-ROM lezen. "Het apparaat is niet klaar".

Iemand een id??????

Heb je de speler al eens op een andere flat-kabel gestoken? Staan de jumpers goed ingesteld. Heb je je BIOS op automatisch detecteren gezet? Zit de stroomkabel er nog goed vast in?

Ik zou dat eens proberen.

Succes ermee... ;)

De cd-rom speler wordt bij het opstarten wel gezien, maar alleen iets later als normaal. (de eerste keer dan)
Verder denk ik dat het niet ligt aan de kabel's want ik kan de PC wel 1000 keer opnieuw opstarten en ik heb er geen problemen mee, bevalve de eerste keer.
Maar goed, ik kijk wel nogmaals in het BIOS...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan