Crack-Generic

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrAngle

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 aug 2015
Geachte lezer,

Recent krijg ik de melding van mijn virusscanner dat er een 'Crack-Generic' virus is aangetroffen. Ik heb deze meerdere malen geprobeerd te verwijderen, ook via de virusscanner zelf, maar elke keer (ook na opnieuw opstarten) komt deze weer terug. Wie kan mij helpen deze def. te verwijderen?

Dank.

Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes' Anti-Malware.
(het bestand mbam-setup-x.xx.x.xxxx.exe wordt dan gedownload)
Na het downloaden, dubbelklik erop om het programma te installeren.
Verander geen instellingen tijdens de installatie.

De eerste keer na installatie krijg je een aantal mogelijkheden:
Let op: Haal het vinkje weg bij Start de gratis probeer versie van Malwarebytes Anti-Malware Premium.

Als je een antivirus-programma actief hebt, stop dat dan eerst. Het scannen met MBAM gaat dan een stuk sneller.

In het opstartscherm van Malwarebytes' Anti-Malware, klik op de knop "Scan Nu".
Als de melding verschijnt "Er zijn updates beschikbaar", klik dan op "Nu Bijwerken". Het scannen start daarna automatisch.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Acties Toepassen".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Klik op de knop "Exporteer" en kies "Tekstbestand (*.txt)".
5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png

Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.

Bij problemen!!!

Dank, dat ga ik proberen.

Heb inmiddels de volle scan gedaan, ik heb geen knop met Acties toepassen, kon alleen Verwijder selectie selecteren.

Uit de log is dit bestand "RiskWare.Tool.CK, C:\Windows\AutoKMS.exe, , [a65b28de800bce680641500b2adb40c0]" de file die steeds voor problemen zorgt, hopelijk is deze nu def. verwijderd na het rebooten.

Laatst bewerkt:
Helaas is het bestand/de map nog steeds niet verwijderd. Ik krijg weer dezelfde foutmelding van mijn virusscanner. Het vreemde is namelijk ook, de map met de boosdoener staat in 'C:\Programdata' (deze staat er dus nog steeds nadat ik de vorige scan had uitgevoerd). Maar in de resultaten/log van de scan stond dit exe bestand in 'C:\Windows'.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan