Crack ongedaan maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

TomasH

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2008
Berichten
42
Hoi allemaal!

Ik heb met m'n stomme kop een voorgecrackte versie van Windows 7 gedownload. Wat natuurlijk niet de bedoeling is. Het gaat om de Orbit 30 crack. Hoe kan ik deze verwijderen? Aangezien alle programma's er al op staan heb ik niet echt zin alles opnieuw te installeren.
Ik heb dit al gevonden, maar ik snap het niet helemaal en het is voor Windows 7 Bèta.

Alvast bedankt!

Grtz ;)
 
ik weet niet of dit voor w7 is maar je kan het proberen om je productkey zo te veranderen :

1.Ga naar start, typ command promt en druk op enter.
2.Typ "slmgr.vbs -ipk <typ hier de product key>"
3.Om vervolgens windows te activeren typ "slmgr.vbs -ato".


En waarom zou je het veranderen als hij al goed geactiveerd is:rolleyes:


Groetjes en laat weten of het gelukt is !
 
Nee, hij is gecrackt. Ik ben bang dat als ik de serial verander en de WGA erover laat lopen hij toch m'n installatie blokkeert. Ik heb dus een manier nodig om de crack te verwijderen.
 
Als ik het goed begrijp zou het hier om een zgn. TimeNuke patch gaan.
hier staat een methode om die weer ongedaan te maken.

Niet getest, en gewoon opgezocht o.b.v. je eigen link, dus garantie dat het werkt heb ik niet voor je.

Succes,

Tijs.
 
Als ik het goed begrijp zou het hier om een zgn. TimeNuke patch gaan.
hier staat een methode om die weer ongedaan te maken.

Niet getest, en gewoon opgezocht o.b.v. je eigen link, dus garantie dat het werkt heb ik niet voor je.

Succes,

Tijs.

Helemaal goed!
Heel erg bedankt voor deze tip!
Ik weet niet zeker of de crack weg is, aangezien er waarschijnlijk behalve de crack ook een (nu nog) legitiem serienummer was inbegrepen. Het zal ongetwijfeld gewerkt hebben.
Maar nu heb ik nog een vraag: is die orbit crack dezelfde als timernuke?
Anders moet ik nog verder zoeken :p
Toch al heel erg bedankt!
 
Het is nogal simpel: In je link wordt over 2 typen gepraat, namelijk zo'n Frankenbuild hack (waar direct een uninstall methode van wordt gegegeven) en TimeNuke.
Als je de titel leest: "How to Recover from (Remove) Windows 7 Frankenbuild PlusPatch Crack or Orbit30 Activator to Activate with Genuine Product Key" is Oribt30 blijkbaar géén Frankebuild patch, en moet dus een TimeNuke patch zijn. ;)

Of de uninstall goed gewerkt heeft weet ik niet. Heb je nog je eigen code ergens moeten invullen??

Tijs.
 
Ik heb mijn eigen code natuurlijk nog niet. Ik wou van de 120 dagen trial (re-armen) gebruik maken. Er staat nu wel dat hij al geactiveerd is bij Systeem. Hoe kan ik de code helemaal verwijderen zodat hij over gaat op de trial?
 
Geen idee, maar misschien kun je o.b.v. deze link d.m.v. Change product key (zie het plaatje aldaar) de activatie weer ongedaan maken.

Tijs.
 
Nee, dat lukt me niet. Kan ik misschien de originele activatiebestanden ergens downloaden en terugzetten?
 
Er zijn een paar mogelijkheden.
Makkelijkste lijkt te zijn om 7-zip te gebruiken om de .WIM bestanden mee te openen, en er zo de bestanden die je nodig hebt eruit te halen.
Waarschijnlijk zal het Install.WIM zijn, maar misschien heeft W7 andere of meer van dergelijke bestanden.

Alternatief kun je ze ook 'mounten' ('laden', zeg maar) in W7, maar welk commando daarvoor in W7 nodig is weet ik niet (wrsch. mount om te mounten en dism voor dismount). Probeer dus 7-zip.

EDIT: Nog makkelijker: dit lijkt een tutorial te zijn die je voor je doel gebruiken kunt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal je tip even bekijken!

EDIT: Moet ik de tutorial helemaal volgen of is dit slechts om in de goede map te komen?
En welke bestanden moet ik precies hebben?
 
Laatst bewerkt:
Welke bestanden je nodig hebt zul je zelf moeten uitzoeken, ik weet dat niet.
En de tutorial biedt je de mogelijkheid gewoon te 'bladeren' door de .WIM bestanden en dan de relevante bestanden eruit te kopiëren, dus zo ingewikkeld is het niet.

Tijs.
 
Ik kan ook niet in m'n magische bol kijken om te zien welke bestanden ik nodig heb...
Weet iemand toevallig welke ik nodig heb?
 
Hint: Als je nou gewoon op Google zoekt naar de naam van de crack ("Orbit30"), dan vind je waarschijnlijk wel ergens achtergrondinformatie welke bestanden uit Windows verwijderd zijn.

Tijs.
 
Ik heb al gegoogled, er is echt niks over te vinden. Alleen maar warez sites waar ze de crack aanbieden...
 
Het is gelukt!
Heel erg bedankt voor jullie reacties. :thumb:

Doei!
 
Het is gelukt!
Heel erg bedankt voor jullie reacties. :thumb:

Doei!

Het krijgen van hulp hier betekent dat je ook terugmeldt wat je probleem heeft opgelost.

Vertel ons dus even wat je hebt moeten doen, welke bestanden je evt. terug hebt moeten zetten, welke link(s) je hebt gebruikt etc.


Tijs.
 
Hier de oplossing ;)

Eerst runde ik de hierboven gegeven oplossing ter verwijdering van de crack (mydigitallife).

Naamloos.png

Toen heb ik CMD (als administrator) gedaan, volgorde:
slmgr.vbs /cpky
opnieuw opstarten
slmgr.vbs /rilc
opnieuw opstarten
slmgr.vbs /rearm
opnieuw opstarten
slmgr.vbs /upk
opnieuw opstarten

Naamloos3.png

Na die acties had ik dit :p
 
Je zou zo het idee krijgen dat je crack verder geen systeembestanden heeft gewist. Als dat zo is, dan scheelt dat allicht weer! :)

Bedankt voor de terugmelding. :thumb:

(Als je dat nog niet gedaan had): Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan