cracks

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roosje K

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2008
Berichten
9
Weet iemand een site waar ik cracks kan vinden
ik zoek namelijk voor het spel: Mijn eerste pony een no cd crack..
en waar moet ik die dan in de bestandsmap zetten?

bedankt, groetjes Roos
 
ik denk niet dat iemand je antwoord op die eerste vraag mag geven hier. En die tweede waag ik me ook niet aan.. (op goede raad van Puppie:D)
 
En die tweede waag ik me ook niet aan....

heeft Puppie iets gezegd over het antwoorden op die 2e vraag? Ik kan het mij bijna niet voorstellen, want dáár verzetten de huisregels van de Helpmij zich niet tegen : praten over binnengehaalde software (legaal of niet legaal) en problemen die er mee zijn.

Letterlijk uit de huisregels: Je mag over warez converseren (als iets je niet lukt met het programma), zolang de bron van de software maar niet gepubliceerd wordt.

Kortom, je kunt die 2e vraag gewoon beantwoorden, niemand die je er op aan zal kijken.

Ik heb echter niet zoveel verstand van games en cracks maar zal toch proberen te antwoorden: veelal in de hoofdmap van de game. Iemand zal mij wel verbeteren als het een andere map moet zijn.................
 
Laatst bewerkt:
Kortom, je kunt die 2e vraag gewoon beantwoorden, niemand die je er op aan zal kijken.

Ik heb echter niet zoveel verstand van games en cracks maar zal toch proberen te antwoorden: veelal in de hoofdmap van de game. Iemand zal mij wel verbeteren als het een andere map moet zijn.................

Vaak is een crack een vervanging van het .exe bestand van het spel. Deze staat vaak ook in de hoofdmap van het spel.
De crack (het .exe bestand, of welk bestand dan ook) kan dus gewoon het originele bestand vervangen (tip: maak wel een backup van het origineel).

Correct antwoord dus ;)
 
heeft dat altijd de naam crack. want dan kan ik het namelijk niet vinden :p
 
De naam van de crack is altijd gelijk aan die van het originele opstartbestand welke vervangen moet worden, vandaar dat het dan ook wordt aangeraden een backup te maken van het originele of de enxtensie te veranderen naar bijv. opstart.org ipv opstart.exe
 
heeft Puppie iets gezegd over het antwoorden op die 2e vraag?

ik zat te twijfelen, en na een vorige aanvaring doe ik het maar rustig aan ;)..

dus als het toch mag:

meestal als je een spel download krijg je een .iso file die je moet mounten (heb in je vorige topics gezien dat je dat gedaan hebt). Kijk eens of er op die virtuele schijf een map staat met de naam van de cracker. Meestal staat daar een crack in. Deze kopieer je, dan ga je naar waar het spel geinstalleerd staat (bijv c:\program files\spel), en plak je de crack. Bij de vraag of het moet worden overschreven, klik je ja.
 
Laatst bewerkt:
oke.. er staat namelijk niet echt iets van opstart.ee
ik dacht misschien setup ofzo maar ik weet er niet zo veel van.. dus voordat k het verpest:p
als dit er dan staat bij het opstarten van het spel:
Er is een emulatie-programma gedetecteerd!
Gelieve het virtuele station uit te schakelen en opnieuw te proberen.

houdt dat dan in dat ik dus een crack of iets nodig heb?
 
De crack heeft meestal de naam van het spel danwel een afkorting daarvan. Het bestandje heet dus zelf geen CRACK, maar bevind zich vaak in een apparte map op de .iso.

Daarnaast staat er in de hoofdmap van je spel een bestandje wat exact hetzelfde heet als de crack. De crack heeft vaak een andere groote. Als je de crack over het origineel plaatst zal ook worden gevraagd of je het bestaande bestand wilt vervangen met de crack. Vandaar dat je van het origineel even een backup mot maken en deze ergens anders op de pc bewaren.
 
Meestal zit er een nfo bestandje bij (openen met kladblok) die beschrijft dan hoe en wat.

Het originele .exe bestand hoef je niet te kopieeren want:

1) het origineel staat op de binnengehaalde software/game.
2) het origineel werkt niet, dus wat heeft heeft het voor nut.
 
ik heb een paar bestanden overgeplaats enz. maar geen een keer vroeg hij om het te kopieren omdat ze van verschillende groottes en bestandtypes waren denk ik
als ik nu probeer op te starten staat er
Verkeerde cd-rom in de cd-romspeler.
Plaats de cd-rom in de cd-romspeler en probeer opnieuw.

ik denk dat er wel gewoon een crack bij zit maar dat ik hem niet kan vinden:shocked:

ik heb het spel nu verwijderd, door uninstall te kiezen
en ik heb daemontools 4.08 gedownload omdat in de map een word bestand met info staat waar in staat dat ik dat moet gebruiken voor de installatie..
bij daemontools moet ik kiezen : emulation -> securom en dan de image erin doen die ik uit de uitgepakte winrar map haal.
een mds bestand is dat dus.
ook moet ik Y.A.S.U op cloak zetten.
alles gedaan in de juiste volgorde, dan krijg ik de setup van het spel en kan ik kiezen om het te installeren..
dat allemaal gedaan, dan komt er weer een setup waarmee ik kan kiezen "spelen" ..
als ik dat doe dan gebeurt er verder niks, ik krijg alleen even een zandloper
maar verder gebeurt er niks, niet eens een foutmelding.
als ik Y.A.S.U op uncloak zet, dan krijg ik de melding dat er een emulatie-programma is gedetecteerd..

moet ik het maar opgeven of heeft iemand een oplossing?
 
Laatst bewerkt:
begrijp dat de tweede vraag dus wel mag worden beantwoord, en doe dat dan dus nu ook,
goeie site hiervoor is *knip*.

leon

(grappig genoeg antwoord dit ook je eerste vraag, maar dat was niet mijn bedoeling;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Spy,

Vraag mag wel beantwoord worden, maar geen aanwijzing naar No_cd/dvd crack sites.;)
 
Hoe heet het bestand van het spel dat je hebt gedownload? Zit er een naam bij als Reloaded of Hatred? Zo ja dan staat er op de cd een map met die naam en daarin bevind zich de Crack die je moet kopieren over het bestand met dezelfde naam.

Verder heb je dan Yasu helemaal niet nodig (is mijn ervaring). De melding die je krijgt betekend dat je de crack er inderdaad nog niet overheen hebt gezet.
 
sorry Crash, had ik t toch fout, probeer de regels na te leven.
bedankt,

leon
 
ik ga niet een directe url of iets dergelijks geven maar een vertaling, als dit niet mag gelieve gelijkt te verwijderen en mij een pm of iets dergelijks sturen.

*knip* wat denk je zelf?!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan