crash 2e schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

comass

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2000
Hoi,

Mijn 2e schijf is gecrasht.:evil:
Bij her installatie krijg ik de volgende melding.

smart failure predicted on primary slave

Is er een mogelijk de data van deze schijf te redden?

Is je HD opgeplitst in meerdere schijven? ( C: is niet meer te redden want daar zitten je systeem bestanden op) Zo ja dan is het nog wel te redden. ALs je je schijf aan een 2e schijf koppelt en je ge- crashde schijf als slave monteert ( goed functioneerende als primairy) dan kun je zo de data save zetten.

Voor de smart failure check deze link: http://www.ariolic.com/activesmart/smart-failure.html

Succes

2e schijf gecrasht

Hoi,

Het gaat daadwerkelijk om een 2e hd.
Deze krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat.

Dus als ik het goed begrijp dan heb je 2 Harddisks, dus niet 1 die opgedeelt is.
Ik probeer morgen een antwoord voor je te zoeken....

ik hou je op de hoogte maar heb nog niets kunnen vinden. Ik hoop dat je geduld hebt... een kennis vertelde mij dat het wel mogelijk was maar dat gaat wat euro's kosten... Maar ik denk zelf dat het wel mogelijk is! Doe nog steeds onderzoek ;)

crach

geduld heb ik wel, ik heb de 2e schijf losgekoppeld dus kan op de 1e gewoon werken

Je kunt doormiddel van je 2de HD weer te koppelen. En als hij de melding Smart Failure weer geeft kun je op F1 drukken. Nu ga je de HD kopieren. En heb je de gegevens. de Smart Failure geeft eigenlijk al aan dat het op het einde van zijn leven al is. De gegevens zijn wel te redden alleen je HD is afgeschreven.

2e hdd

hoi,

bedankt voor de tip
F1 werkte prima, de data is gered.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan