Crash bij aanzetten van geluid in Control Panel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MDN111

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Hallo !

Misschien hoort deze vraag eerder thuis bij "hardware-geluidskaarten", maar omdat het een Windows-crash betreft, stel ik ze hier.

Normaal staat het geluid van mijn PC steeds af. Het vakje naast "Mute" is steeds aangevinkt. Als ik toch eens een keer iets wil horen, verwijder ik gewoon dat vinkje.

Toen in vandaag het geluid weer wilde aanzetten, door het vinkje te verwijderen, crashte mijn PC. Zelfs Ctrl-Alt-Del werkt niet meer.

Iemand enig idee waaraan dat kan te wijten zijn?

Bij voorbaat dank voor de reactie(s).
Grtz,
MDN111.

Bijlagen

• Screenshot.jpg
    Screenshot.jpg
    96,8 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Je windows is helemaal up to date? Dat eerst controleren

En je weet zeker dat je geen virusjes aan boord hebt?

Je zou eens je audio driver kunnen deinstalleren (in apparaatbeheer installatie ongedaan maken)
Daarna opnieuw opstarten en de driver weer laten installeren (automatisch of via windows update of via de bijbehorende driver van internet of CD)

Succes

Laatst bewerkt:
Hallo Laurens1 !

Even gecheckt op www.update.microsoft.com en er waren geen high-priority updates nodig. Wel kwamen een aantal optional updates beschikbaar, waarvan er een blijkbaar een audio driver was (zie screenhot.audio in de bijlagen). Die heb ik gedownload met als resultaat dat de PC terug geluid geeft. Het is mogelijk de geluidssterkte te regelen met "geluidsregelaar" via het Control Panel, maar als ik op "Mute" klik, blijft de zaak blokkeren.

Dus, m'n probleem is in feite opgelost want ik heb terug regelbaar geluid, maar er blijft iets wringen want klikken op "Mute" blijft vastlopen.

Nogmaals bedankt voor de reactie.

Grtz,
MDN111.

Bijlagen

• Screenshot.Update.JPG
    Screenshot.Update.JPG
    57 KB · Weergaven: 37
Geheugen en alle lokale stations gescand met McAfee. Resultaat: niets gevonden. Dat verbaasde me niet, want ik werk steeds met residente anti-virus.
Muisklik op "Mute" leidt nog steeds tot crash.
Blijft nog de driver te herinstalleren, maar daarvoor moet ik bij de administrator zijn en die is met verlof. We wel zien wel.
Grtz,
MDN111.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan