crash bij het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aitrus

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2002
Berichten
58
Hoi,

Omdat ik niet zeker weet of dit inderdaad wel de oorzaak is van Windows XP, had ik dit bericht eerst bij "Diversen" gezet, maar de moderator was het daar niet mee eens, dus op zijn advies probeer ik het hier nogmaals:

Ik heb al een tijdje last van een vervelende crash als ik mijn computer opstart. Dit is wat er gebeurt:
Ik start mijn computer op en log in. Alleen na ongeveer 1 minuut tot 1,5 minuut wordt mijn scherm zwart en wordt het lampje van mijn monitor oranje ipv geel (wat wil zeggen dat ie stand-by gaat). Nu kan ik niks meer doen, ook op het menu knopje drukken van mijn monitor heeft geen nut.
Dan restart ik mijn computer en dan gaat het (vaak) wel goed. Soms crasht mijn computer daarna nog een paar keer (dat het beeld stil komt te staan) of wil hij niet opstarten en moet ik lang de aan/uit knop ingedruk houden om de computer volledig af te sluiten en dan weer op te starten.
Het vreemde is dat als mijn computer niet crasht binnen 2 minuten, hij daarna niet plosteling alsnog zal crashen.

Mijn computergegevens:
Windows XP (met alle up-dates, patches enz. erop)
DirectX 9.0b
NVIDIA Geforce4 MX 420 (64 Mb)
512 Mb Ram
monitor staat op 1024x768 (32 bit) op 72 Hz
Dit moet mijn monitor makkelijk aan kunnen:
Een Studioworks 700S van LG
Ik weet verder niet echt wat belangrijk is, dus mocht er wat extra informatie nodig zijn, vraag het gerust.

Ik heb overigens ook mijn computer wel eens in Safe Mode geprobeert op te starten, maar dat maakt niet uit. Verder heb ik een virusscanner (geupdate) en ik weet mede hierdoor vrij zeker dat ik geen virus heb.

Zou iemand mij heeeeeeeeeeeel toevallig kunnen helpen????

Alvast bedankt!


Toen heeft Wajang erop gereageerd:
Klik eens met de r-muisknop op "deze computer" en ga dan naar eigenschappen. Dan de tab geavanceerd en ga naar de opstart- en herstelinstellingen.
Klik op de knop instellingen en vink uit "de computer aut. opnieuw opstarten".
Misschien krijg je nu een foutmelding, afwachten maar.


Waarop ik weder reageerde met:
Nee ... helaas ... zoals ik al zei, mijn monitor springt gewoon op stand-by. Ik heb wel ooit eens een foutmelding gekregen en dat gaf Out of Frequency, toen heb ik mijn frequentie van mn monitor een stuk lager gezet (ondanks dat mijn monitor toch deze frequentie moet aan kunnen) en toen gaf mijn computer deze foutmelding niet meer, maar hij blijft wel crashen.
Ik heb overigens ook even gekeken in Event-Viewer en daar wordt geen foutmelding gegeven.


Dus als iemand mij verder zou kunnen helpen graag!!
 
Kijk es bij Energiebeheer en kijk wat er staat bij Systeem op standby

(Energiebeheer kan je vinden op de manier wanneer je de resolutie instelt)
 
Daar heb ik ook al aan gedacht en dat heb ik allemaal uit gezet. D.w.z. Ik laat de monitor nooit uit gaan, net als de harde schijf. Ook staat "hibernate" uit.

Ik snap er echt helemaal niks van. Ik had namelijk wat problemen met mijn computer, dus heb ik heel windows opnieuw geïnstalleerd na mijn schijf te hebben geformateerd, maar hij crasht dus nog steeds :(
 
Hallo,

Ik heb hetzelfde.

Ben bezig met nieuwe pc aan t bouwen, maar als ik dus de videokaart installeer en herstart de pc gaat mijn beeldscherm op zwart en springt t lampje op oranje.

Ik dacht driverprobleem. Ik heb namelijk ook nog andere videokaart liggen en die deed exact hetzelfde.

Ik heb een Geforce 4 MX 440 8x AGP en een Geforce 3 Ti200
 
Ik had op de pc's van mijn beide kinderen hetzelfde probleem.
Ik heb de nieuwste Geforce drivers erop gezet,
en sindsdien al een week of 2 geen klachten meer.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

André
 
Had ik dus ook gedaan maar werkt dus ook niet.
 
Wat ik ook nog eens erbij heb is dat als ik mijn pc wil afsluiten de knop standby uitstaat.

Welke videokaart ik er ook instop maakt allemaal niks uit.

We hebben het bij mij over een splinternieuw systeem, is er iets met dit bord???
 
zet er eens een andere monitor op ....oude driver eraf, en eentje lenen van iemand voor een dagje of zo...en installeren....kijken of hij dan wel blijft draaien...., videokrt eruit, tijdje draaien op of geleend kaartje of effe zonder.

Mike
 
Klinkt erg warrig.

Ik heb al andere videokaarten geprobeerd,(zijn wel allemaal van nvidia)

Zal eens een pci kaartje erin stoppen.
 
Misschien een wild shot, maar kan het misschien dat je een programma hebt meelopen wat de problemen veroorzaakt.
Bijvoorbeeld ZoneAlarm kan dit soort problemen veroorzaken.
De True Vector gaat dan op hol en gebruikt 100% van de processor.
 
Een andere monitor helpte bij mij. Dit is mij verteld dat het de verklaring is:
Als je opstart en je scherm gaat dan uit, zijn er niet veel dingen die dat kunnen doen. Windows is dan nog niet opgestart en die geeft overigens niet eens dat commando (ik bedoel, start je computer maar eens zonder scherm op, dat zal windows niks schelen).
Je bios geeft alleen een signaaltje naar je videokaart en die geeft een signaaltje naar je monitor. Dus nou kunnen het twee dingen zijn:
De videokaart (de verbinding of het rommetje op de videokaart, maar zoals velen hebben aangegeven is een andere videokaart niet de oplossing)
De Monitor, waarschijnlijk zit hier een schakelaartje die weer terug valt en zodoende ervoor zorgt dat je scherm uit gaat. Ik heb er een ander monitor opgedaan en dit loste inderdaad het probleem op, dus ik denk dat dat het inderdaad is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan