crash bij uitzetten geeft melding foute diskette?gebruik helemaal geen diskettes in w

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnyhyper

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2005
zoonlief aan het spelen op computer zus in paint en zet de computer uit (zonder af te sluiten) zus lief zet hem aan en krijgt melding ongeldige diskette vervang diskette en druk op willekeurige knop ik heb geen diskette en krijg als ik wil opstarten in veilige modusF8 ingedrukt houden ID 301 Keyboard error wat nu????

Jammer dat een volwassene nog geen leestekens kent:(. Waren ze tegelijk bezig op de pc:confused:. Hoe heeft ze de pc uitgezet?

antwoord op skelle.

Skelle bedankt voor de snelle reactie,sorry in de haast geen leestekens gebruikt.
Bas tekende in het programma paint en heeft de computer met de aan/uit knop uitgezet midden in het programma.
Renee heeft daarna de computer aangezet met de aan?uit knop en kreeg de melding:invalid diskette place diskette en push any button,jammer maar er wordt helemaal niet met diskettes gewerkt op haar computer.
vergeef bas alsjeblieft hij is pas 23 jaar en renee is 10 dus even niet opletten en ziehier een probleem.

Re: antwoord op skelle.

Geplaatst door johnyhyper

vergeef bas alsjeblieft hij is pas 23 jaar en renee is 10 dus even niet opletten en ziehier een probleem.

23 jaar??:p Ik ben zelf 16:D.(Typfout waarschijnlijk;))

on topic: hmm, lijkt me dat er tog ergens beschadiging is van gekomen... Als je weet hoe je het moet doen, moet je es de bios resetten(mobo batterijtje uithalen gedurende 5 minuten) Kweet neit zeker of dit helpt, maar ik denk dat het bios in de war is. Kben nu ff gaan eten, intussen zul je wel al geantwoord hebben:)

Bedankt,leeftijd is inderdaad foutje bedoelde 2 jaar.
Hoe haal je het batterijtje eruit?
Eet smakelijk

Het omcirkelde is de batterij(Op jouw moederbord zal dit waarschijnlijk op een andere plaats zitten) Gedurende 5 minuten uithalen en dan er terug insteken. Zorg dat je statisch ontladen bent door even een ongeverfde verwarming vast te nemen.(Uit veiligheid voor je pc)

Bijlagen

• moederbord.jpg
    moederbord.jpg
    13,5 KB · Weergaven: 22
OKE Heb de batterij ontdekt,staat er lithium bovenop?.
Hoe haal ik dat ding eruit? met een pincet oid?

ja, gwn de zijkanten wat verduwen zodat hij wat minder los komt te zitten en dan gaat hij er uit.

Hallo ik krijg hem niet los en ben bang dat ik meer(verziek) dan dat ik goed doe, in ieder geval bedankt of heb je nog een andere suggestie?:evil:

In de bios zelf(tijdens het opstarten op DEL drukken) naar de bootvolgorde gaan en dan HD als eerste zetten

Zit het knopje van de floppydrive niet gewoon ingedrukt of probeer eens een floppy erin en eruit te doen. of in de bios de boot veranderen, nu controleert de pc eerst of er een flop inzit, dus tijdens het opstarten "del-toets"in drukken(meestal is dit de manier om in de BIOS te komen(of F2??)) dan gaat u naar de boot(opstartvolgorde van de pc) vervolgens zet je de floppydrive op disable. Ja ik begrijp dit lijkt misschien niet eenvoudig en het is ook best wel vervelend als je geen pc-kennis hebt, edoch probeer het eens!!!! Gewoon lezen en op elk programma zit een HELP functie.

Succes,
Puck

PS de batterij eruit halen raad ik U sterk af, dit kunt beter door iemand laten doen die daar ervaring mee heeft. En zeker niet wrikken dit is niet nodig!!!

Hij zegt juist dat hij geen floppy drive heb:confused: en met de helpfunctie van het bios ben je niet veel;)

Skelle bedankt, het probleem blijft bestaan ik wacht af voor andere suggestie.Groeten johnyhyper

Hallo daar,heb wel een floppy drive maar gebruik nooit floppys.
Heb al geprobeerd met floppy in en uit maar blijft volhouden ongeldige diskette,het lijkt wel of in het geheugen vastzit dat er een diskette inzit terwijl dit niet zo is.het tweede probleem is dat de computer zegt dat er een keyboard error is,terwijl het keyboard wel werkt.
Hoe nu verder?:confused:

je windows zal beschadigd zijn:confused: Kweet niet of je met de windows 98 cd dit kunt herstellen. Bij xp gaat dit in ieder geval

Puck bedankt,probeer vanalles maar lukt niet zo best ,krijg net visite dus pas weer te bereiken tegen 17.00 hoor wel of er nog iets te proberen valt,alvast bedankt.

Ben ik het nu die aan het flippen ben, of ben ik egt om 11 uur 54 gaan eten?? ik meende dat het tegen 13 uur was...

:edit: uh, nu kloppen de tijden weer...:confused:

on topic: Probeer es met een opstartdiskette van windows 98 en typ in het commando prompt in boot(weet niet of dit bestaat, maar tkan altijd lukken, in knoppix is dit ook zo).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan