Crash / computer start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

whehe

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2010
Ik was vanmiddag gewoon aan het internetten op mijn pc toen ik opeens een crashdump kreeg. Kreeg dus het blauwe scherm en daarna ging die uit. Toen ik hem probeerde aan te zetten kreeg ik een geluid dat elke keer piepjes maakt en daarna deed de computer niks meer. Elke keer als ik nu dus de computer aan doe krijg ik die piepjes en het beeldscherm doet het maar heel even en valt daarna ook uit.

Ik weet niet precies wat ik moet doen of welke informatie jullie nodig hebben om mij te helpen dus ik zou graag wat hulp willen..

hoe ver komt je pc? totdat hij het besturingssysteem laadt? Of eerder?

opletten wat die piepjes doen kort /lang hoeveel en dan op google zoeken wat ze betekenen

Goedemiddag ,
Al je weet welke bios je hebt zou je hier kunnen kijken wat die piepjes betekenen.

PC start wel op maar het beeldscherm gaat 1 a 2 seconden aan en gaat dan op stand-by lijkt het.

Piepjes zijn redelijk snel na elkaar toe horen elke seconden ongeveer.

Hoe kan ik er achter komen wat de BIOS van me computer is?

Hoi,

Weet je welk merk moederbord eventueel en je hebt even beeld de bios is het eerste beeld wat je ziet.

En hoe moet ik dat controleren? Sorry heb niet zoveel verstand van computers..:confused:

Op je moederbord zitten een soort strips dat zijn je ram module's
Als er hier 2 van inzitten kan je proberen met 1 te draaien

Of

Controleer je geheugen via memtest

http://www.memtest86.com/

Hoi,

Op je moederbord zitten van deze reepjes geheugen heb je er twee zitten dan zou je er 1 uit kunnen halen en dan proberen op te starten doet hij het nog niet dan de andere die eruit is weer terug zetten en die ene eruit en dan weer proberen. Je moederbord is slecht te vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan