crash en ook veilige modus niet ok. Virus of iets anders ? Hoe weer op gang komen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tvkijker

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2006
2 dagen geleden kreeg ik in windows een blauw scherm. Mijn installatie is een w7 ultimate update over Vista. Na herstart kreeg ik na 1 minuut, net toen ik aan het zoeken was naar systeemherstel, weer een blauw scherm. Na herstarten kwam het toen na 10 seconden al en inmiddels direct na inloggen. Via veilige modus geprobeerd en dat kan ik goed opstarten, maar: ik kan niet bij systeemherstel (button blijft grijs) en ik kan ook niet bij mijn backupimage van een 3tal weken geleden (wel zie ik via verkenner de bestanden staan ). Bij het afsluiten van de veilige modus valt mij op dat de veilige modus niet wil afsluiten. het w7 cirkeltje stopt met draaien en het korenveldluchtruim van w7 gaat niet meer weg. Ik moet dan de pc met de schakelaar afsluiten.
Mijn w7 upgrade dvd start op, via een balk die bestanden installeert en daarne de bekende balletjes maar blijft dan ook een w7 hemelscherm hangen.
Wat moet ik doen ? Het liefst zou ik mijn image terugzetten.

Gr,
Dirk

Krijg je die blauwe scherm nog steeds? Kun je noteren wat er dan komt te staan?

crash blauw gegevens

Hallo Tolga,

Daarvoor is het al te snel weg, maar het is iets met 007 en ik denk hetzelfde als in mijn log files die ik wel heb . Dat zijn eeen dmp en een xml file. Het oploaden van deze site staat het echter niet toe (invalid file) om dit aan je te laten zien. Alvast veel dank voor je snelle reactie
Gr,
Dirk

Stel je gegevens veilig en installeer daarna W7 op een schone partitie.
Of zet een image terug.

reacties op crash

Allereerst bedankt voor alle reacties. Want ik heb best zorgen over deze situatie. Nota bene wel een image en een backup maar geen toegang.

Het antwoord van Tolga ga ik proberen. Wat betreft de andere reacties:
- ik kan die image juist niet lezen - zal dat met de hersteld cd wel kunnen ?
en mijn upgrade W7 kan ik niet gebruiken omdat hij bij het opstarten blijft hangen. Komt dit omdat het een upgrade op Viste is een geen volledige verse w7 ?

Groeten Dirk

Download een Linux livecd en start daarvan op.
Gebruik je pc daar een tijdje mee.

Geen BSOD ?, dan ligt het aan je software.

antwoord op crash w7 jedi

Hallo Jedi,

Je antwoord roept bij mij een aantal vragen op. Waarom een poosje de livecd gebruiken ? Met welk doel ?

Wat is een BSOD ?

Overigens heb ik een keer in de snelheid wel gezien dat de foutmelding ij er wordt een apparaat aangeroepen dat niet beschikbaar is.

Groeten,
Dirk

BSOD: blue screen of death : het beruchte blauwe scherm.

Door een tijdje iets anders te gebruiken kun je ontdekken of het een hardwarematig
of een softwarematig probleem is.

Bij hardwareproblemen crasht de pc ongeacht je OS.
Bij een brakke OS installatie crasht de pc alleen bij een softwarefout.

Start eens op met F8 en dan even de optie selecteren dat ie niet meteen moet afsluiten na een blue screen. Dan kun je vervolgens even noteren wat er in het blauwe scherm staat omschreven.

crash lijkt uit virus te komen

Bedankt voor jullie reacties. Allereerst ben ik gestart met de W7 reparatie cd. Dat heeft mij goed op weg geholpen. Allereerst kreeg ik de melding dat de opstart verbeterd moest worden en daarna heb ik met systeemherstel geprobeerd terug te komen naar de oorspronkelijke stand. Ik was al een beetje euforisch. Maar toen kwam het bericht dat systeemheerstel niet lukte (met als gemelde oorzaak bestand niet te benaderen waarschijnlijk virusscanner). Bij wwer opstarten kreeg ik de melding dat systeemherstel uitgeschakeld was (tot dan niet gehad). Via het register uitgezet en via de veilige modus geprobeerd systeemherstel te gebruiken. Maar ook deze bleek na opstarten niet afgerond te kunnen worden. Nu wil ik kijken of ik een virus heb (en kan verwijderen -blokt deze systeemherstel). In de veilige modus kan ik lijkt het geen virusscanner draaien. Ik dacht misschien weer een afstelling van het groepsbeleid dus dit proberen te draaien. Toen kreeg ik de volgende foutmelding:
Er is een fout opgetreden tijdens parseren
systeemfout 2130706429
bestand: c: policy definitions\nl-NL\inetres.adml. regel 3,kolom 236.
Mijn vragen: betekent dit iets. Is het normaal in veilige modus dat back-up en virusscanner niet werken ? Kan ik bij herinstallatie outlook veiligstellen ? En willicht instellingen-data van ander programma's. Veel vragen, maar met een deel-antwoord ben ik natuurlijk ook gelukkig.
Groeten,
Dirk

Kijk eens naar post 11:rolleyes:

Daar staan ook virusscanners, malwarebestrijders etc. op.
Ook gereedschap om je geheugen, HDD etc. te testen.

toch maar nieuw installeren?

Wat ik ook probeer ik krijg systeemherstel niet werkend. Ik ga maar opnieuw installeren. Maar hoe mbehoud ik mijn outlook mail ? Ik weet uit verleden dat er eensoort identiteit gekoppeld wordt aan outlook en dat je niet omaar in een andere kan inlezen. In de veilige modus (mijn enige modus) kan ik geen mail lezen, want outlook start op alsof er geen enkele account is aangemaakt.

Groeten,
Dirk

Ik weet dat je Gmail kunt inlezen in je outlook, en verzenden.
Ik weet niet of het ook andersom kan, dus dat je outlook mail naar gmail gestuurd word.
Dan zou je namelijk een perfecte backup van je mail hebben.

outlook inlezen

Ja , maar helaas kan ik nu niet meer bij outlook om al mijn gegevens naar Gmail te sturen. Er staat van del aatste 10 dagen nog wel op de server, maar oudere en ook verzonden mail ben ik kwijt via deze methode. Het liefst wil ik een backup maken (ik kan de schijven via de veilige modes nog wel benaderen en dan later weer inlezen in mijn nieuw geinstalleerde outlook.

Gr,
Dirk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan