crash (IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL??)

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubenz

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2005
Berichten
60
Let wel, ben geen wizard dus 'keep it simple, please!'

Mijn pc crasht zeer onregelmatig................soms duurt het een paar uur, soms niet!!??

Alstie crasht krijg ik een blauw scherm met GROTE witte letter en oa de volgende tekst:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Verder meldt het scherm dat nieuwe hardware niet correct is geinstalleerd. Ik zou niet weten waar de fout zou moeten zitten. Hij meldt tevens dat ik iets in bios ofzo moet veranderen opstarten, 't is in ieder geval een lang verhaal.

Oja, als fout melding geeft hij het volgende:

***STOP: 0x0000000A (0x00000002 etc etc???

Iemand hier bekend mee?? en zoja, graag een oplossing!
 
heb een IPAQ gesynct, zou die de probelemen kunnen veroorzaken?? en dan waar zit het hem in?

Ik zal eerst even je link bekijken, bedankt alvast
 
valt wel mee hoor: IPAQ is pocket PC en gesynct is afkorting voor synchroniseren.....dus.

Stopmelding is als volgt:

***STOP: 0x0000000A (0x008057c0, 0x000000FF, 0x00000000, 0x806AEAEO)

't schijnt iets te betekenen begrijp ik? waar de fout zich bevindt dan??:8-0:
 
Dat heb ik ook !!!!!
ik heb tot nu toe 2x mijn pc opnieuw geformateerd en tot 2x toe is het gebeurt,
ik hoop niet dat het weer gebeurt wat kan ik eraan doen ?
ik kan me nog herinneren dat er stond dat je f8 moest drukken bij opnieuw starten en daarna bios of schaduwkopien moest uitschakelen.,
help mij a.u.b.
 
Ik heb alle nieuwe (of ongebruikte/ ongewenste) drivers verwijderd en tot nu toe heb ik geen foutmelding meer gehad. (knock on wood!!)

't zat hem blijkbaar in het installeren van mijn IPAQ, of een creative MP3 speler met een hoop extra's. Die is er ook af en dat helpt.

Wel mooi naadje natuurlijk, ik heb altijd gedacht dat je gewoon vanalles kon met een pc, maar er hoeft maar iets te gebeuren en het is bingo met die blauwe schermen en foutmeldingen!.

Soms leer je er mee leven. Tijdens het opstarten krijg ik altijd een foutmelding van een rundll-iets wat niet klopt. Ik heb geen idee hoe ik dit kwijt moet raken en klik hem dus maar altijd weg. Zoals ik al zei, het went wel..........;)
 
ArAsh,

Je kunt misschien beter een nieuw topic starten als je aan deze niets had. Blijkbaar heeft iedereen je vraag over het hoofdgezien.

Rubenz, rundll32? Wat staat er precies?
 
Sh*t ik klik hem net weg. Kan huppeldepup niet vinden. en t is geen rundll maar bridge.dll die hij niet kan vinden.
 
Dan heb je spyware verwijderd maar het register zoekt nog naar bridge.dll
Ik heb dat file voor het geval dat.... Als je maar zeker weet dat die spyware goed is opgeruimd.

wacht even....ik vergeet de bijlage. v olgend bericht dus.
 
jeetje, bedankt!

Ik heb hem in de map system 32 gezet, moest dat nog op een bepaalde plek, er staan namelijk nog een hoop submappen in.

Ik start mijn pc niet meer op vandaag, morgen weer een nieuwe dag. Ben erg benieuwd of ik die foutmelding weer krijg! Zoniet dan ben ik u zeeeeer erkenteljik!!!!!:D
 
Nee gewoon in de map bij al die losse dingen.
Doe me wel een plezier. Je moet echt zeker zijn dat je die spyware kwijt bent. Dan kan zo'n losse dll geen kwaad.
Als je die bridge.dll al in system32 hebt gezet rechtsklik er dan op em maak er even Abridge.dll van.
Nu scan je je systeem nogmaals op spyware.
Komt er niets meer uit dan kun je hernoemen.
Wel heb je kans dat die bridge steeds weer wordt herkend. Eigenlijk kom je normaal gesproken pas van die melding met het opstarten af als je alles handmatig in het register gaat verwijderen. Kijk het maar een poosje aan.
 
Laatst bewerkt:
okay, ik heb het bestandje in de map gezet, maar de foutmelding is er nog steeds.

hij verwijst trouwens naar de map downloaded program files. Geprobeerd om bridge.dll daarin te zetten maar dit gaat niet?? Maakt dit nog wat uit ogf moet ik toch de system map hebben?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan