crash na plaatsen virusscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guide

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Hallo,
Sedert geruime tijd zit ik verveeld met een irritant verschijnsel.
Telkens ik een virusscanner op mijn pc instaleer stel ik vast dat mijn pc crasht ofwel in de meeste gevallen vast komt te zitten.
Dit kan zowel gebeuren bij het opstarten als bij het gewoon werken met de pc.
Gisteren nogmaals geprobeerd met "NOD32" maar ook bij deze scanner stel ik dezelfde problemen vast.
Na het verwijderen van de virussoftware werkt alles terug normaal.
Heb ook mijn "C" geformateerd en van vooraf alles her geinstalleerd. Bij het begin gaat alles prima maar na enige tijd krijg ik bovenstaand probleem. Zou er enige confict kunnen zijn tussen de updates van "windows" en de scanner of is dat larie?
Lijkt me eerder uitgesloten gezien ik dit reeds voor heb bij 3 verschillende virrusscanners.
Heeft iemand er enig idee van wat hier gaande is?

Met dank.

Geef eens even wat meer info±

welk besturingssysteem gebruik je
hoe heb je geformatteerd
zijn eventuele Servicepacks geinstalleerd
alle updates geinstalleerd

Kijk ook naar je drivers voor bv je VGA kaart, zijn die up-to-date.

Geef eens even wat meer info±

welk besturingssysteem gebruik je
hoe heb je geformatteerd
zijn eventuele Servicepacks geinstalleerd
alle updates geinstalleerd

Besturingssysteem: WinXP servicespack 2
Format: teruggezet naar fabrieksinstellingen
Servicespacks: ja, allemaal
Updates: alles is geinstalleerd

Op zich is een jaar niet zo oud maar ‘oudere’ drivers kunnen zorgen voor instabiel systeem.

Besturingssysteem: WinXP servicespack 2
Format: teruggezet naar fabrieksinstellingen
Servicespacks: ja, allemaal
Updates: alles is geinstalleerd

Je hebt hem teruggezet naar de fabrieksinstellingen... Het zou misschien kunnen dat er tussen die fabrieksinstellingen standaard een antivirus was verborgen. Als je er dan een extra installeert komen die in conflict met elkaar. Het lijkt me onwaarschijnlijk omdat je het probleem nog steeds had als je de fabrieksinstellingen had teruggezet, dus je virusscans raken snel met elkaar in conflict, meestal gebeurt dit pas als ze zich beiden proberen te storten op hetzelfde virus. Maar misschien toch eens de software nakijken en eventuele antivirussen of veiligheidspakketen deinstalleren voor je je gewenste AV installeert.

Dan eerst maar even kijken wat er allemaal opstart met Windows.
Ga naar Start --> Uitvoeren --> typ msconfig --> OK --> ga naar het tabblad Opstarten en maak een screenshot van wat er allemeel automatisch mee opstart.
Misschien vinden we dan wel de oorzaak van het vastlopen.

En voor de duidelijkheid: je hebt dit ook zonder anti-virusprogramma?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan