Crash na trojan, help!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pokervriend

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 okt 2012
Berichten
3
Zojuist zat ik op mijn oude XP laptop een paar torrents te downloaden toen ik een melding van Comodo antivirussofware kreeg dat er een Trojan Horse gedetecteerd was. Voordat ik iets kon doen kreeg ik een internetpagina met 'deze webpagina kan niet worden weergegeven'. Deze pagina was full screen en met geen mogelijkheid af te sluiten. Alt tab werkte ook niet, en als ik ctrl/alt/del indruk, verdwijnt taakbeheer meteen. Ik heb op ongeveer elke toets gedrukt, het enige dat werkt is Windowsvlaggetje + L om naar het inlogscherm van mijn laptop te gaan. Als ik dan mijn wachtwoord opnieuw invoer heb ik weer dat scherm voor me.Ik heb de computer afgesloten, maar zelfs als ik hem vervolgens opnieuw aan zet krijg ik de full screen internetpagina (eerst lijkt het goed te gaan, maar na een paar seconden schiet hij weer naar full screen mode). Nu neem ik aan dat het door de trojan komt, maar ik krijg het niet voor elkaar mijn bureaublad zichtbaar te krijgen. Wat kan hier gebeurd zijn en wat kan ik er aan doen om dit te verhelpen?

Er staan best veel familiefoto's op en ik heb geen backup. Alle hulp is dus welkom!
 
Hoi, & Welkom op Helpmij.

Doe wat hieronder wordt opgegeven.
Je bent waarschijnlijk geïnfecteerd met een ransomware infectie.


*Noott!!! Hiervoor moet je wel een lege CD hebben.
--------------------------------------------------------------------
Download de kaspersky Rescue CD op een NIET geïnfecteerde PC en sla deze op je bureaublad op.

Download de IMG Burn op een NIET geïnfecteerde PC en sla deze op je bureaublad op en installeer deze.

Start "IMG burn" en klik op "Write image file to disc"
Selecteer het image bestanden van de Kaspersky Rescue CD en klik op de knop "Write"

Stop de Kaspersky Rescue CD, in de geïnfecteerde PC.
Start die PC opnieuw op.
Druk op een toets om het rescue systeem van Kaspersky te starten.

Info:
Als u problemen heeft met het opstarten vanaf de rescue cd controleer dan de instellingen in de BIOS voor het opstarten vanaf een bootable CD.
Hier staat beschreven hoe u de CD/DVD driver als first boot device kunt instellen.


KRCD1.png


Druk op bovenstaande venster op een willekeurige "toets" om het menu van de Kaspersky Rescue CD te openen.

KRCD2.png


Kies is het bovenstaande scherm de optie "Kaspersky Rescue Disk - Grafische modus" en druk op enter.

Wacht nu tot de "Kaspersky Rescue CD" is opgestart.
Zorg dat alle opties in het groende kader zijn aangevinkt.
Klik nu op de optie "Start objectenscan" en laat de computer scannen.

KRCD3.png
 
Nee, je bestanden blijven heel.
Maar het kan zo zijn dat het virus, je bestanden heeft beschadigd.
 
Nee, je bestanden blijven heel.
Maar het kan zo zijn dat het virus, je bestanden heeft beschadigd.

Ik heb de stappen uitgevoerd. Er zijn enkele Trojaanse paarden gevonden, die files heb ik laten verwijderen. Echter, nadat ik Kaspersky heb uitgeschakeld, de disk eruit heb gehaald en de laptop uitdoe, begint het probleem opnieuw. Ik start de pc op, en nadat alles is opgestart kom ik in een full screen scherm dat ik geen verbinding kan maken met het internet. Ik deed de laptop uit en wilde het opnieuw proberen, staat er dat ik de check 15262 dagen geleden voor het laatst heb uitgevoerd. Is er iets misgegaan, moet ik nog wat doen nadat de 'objects scan' is afgerond?
 
Wat voor check?

Probeer eens in de veilige modus te geraken,
Hoe: Als Windows opstart, klik dan 2/3x op de F8 knop.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan