"Crash" na vastlopen cd(rom-speler)!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

meloen82

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Hallo allemaal,

Vanmorgen is in mijn computer een ernstige fout opgetreden. Ik was een cd aan het “rippen”. Toen liep ie vast. De cd draaide wel maar hij kon geen info meer lezen ofzo. Toen wilde ik de cd eruit halen (om hem schoon te maken). Dat lukte niet want hij reageerde niet als ik op het knopje voor "openen" drukte . Toen heb ik “control alt delelete” gedaan om mijn vastgelopen programma (win mediaplayer) te beëindigen. Ik klikte erop maar dat hielp ook niet.

Toen probeerde ik de computer uit te schakelen op de gewone manier. Dat lukte ook niet. Ik zag nog maar één oplossing en heb het “reset-knopje” ingedrukt gehouden. Dan start de computer opnieuw en gaat ie meestal foutopsporing doen. Daarna is het dan weer goed. Maar nu dus niet. Er is denk ik een ernstige systeemfout opgetreden. De computer start zichzelf steeds opnieuw op (zonder daadwerkelijk iets te doen) en hij doet zelfs geen veilige modus, foutopsporing of andere mogelijkheden meer.

Dit heb ik echt nog nooit eerder gehad. Er zit absoluut geen virus op (dat weet ik 100% zeker!!). Alles was (voor zover ik weet) echt prima in orde voor deze “crash”. Ik hoop maar dat het nog te herstellen valt want anders ben ik al mijn bestanden kwijt.

Weet iemand van jullie misschien wat er aan de hand kan zijn??. Ik heb wel een originele win XP-cd. Kan ik hiermee de fout(en) herstellen zonder mijn bestanden te verliezen?? Ik heb ook een portable harddisk (noem ik een “baby-hardeschijf”) kan ik met behulp hiervan eventueel mijn bestanden nog redden wanneer dat op een andere manier niet lukt?? Of zou er een onderdeel kapot kunnen zijn?? (koeler is eerder stuk geweest en vervangen door een nieuwe).

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Groetjes Milou

Heb je al geprobeerd om een systeem herstel te maken.

Nee. Ik ben nu niet huis namelijk. Ik heb even het één en ander uitgezocht en ga "systeemherstel" (via de originele windows XP-cd) als eerste optie proberen wanneer ik thuiskom!!

Bedankt voor je antwoord!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan