Crash van Windows Media player

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jobebe

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2013
Hallo allen,

Ik heb een karaoke applicatie gemaakt en alles werkt prima, op de mediaplayer na.
Ik open de media player op een tweede scherm (de TV) en dan zet ik hem op fullscreen.
(met screen.allscreens)

Dit werkt de eerste keer telkens niet !
Nadat ik de PC opnieuw heb opgestart en de applicatie gestart heb, werkt het niet. De mediaplayer loopt dan echt vast en gaat ook niet naar fullscreen.
Als ik het form op dat 2e scherm hardhandig de nek omdraai met Close en dan de applicatie afsluit en opnieuw start werkt het de 2e keer wel.

Iemand enig idee ?

Ik heb ook wel eens problemen gehad in het verleden met WMP12. Bij mij werkte het om WMP terug te zetten naar de standaardinstellingen.

Om dat te doen:
1. Open Opdrachtprompt met administratorrechten.
2. Kopieer en plak deze opdracht in het venster: "msdt.exe -id WindowsMediaPlayerConfigurationDiagnostic".
3. Druk op Enter
4. Volg de instructies op het scherm om WMP te resetten.

Hierna instellingen weer naar eigen wens aanpassen en het dan nog eens proberen.

Het is ook handig om even de OS en specificaties van de pc te vermelden:thumb:.

Bassie9

Dank voor je reactie.
Ik weet echter niet of ik wat heb aan deze oplossing.
Ik gebruik nl de WMP zelf niet, maar de control op een form.
Ik weet dus niet of jouw oplossing iets zal gaan helpen, maar ik zal het eens testen.

Dank je
Gr. Bert

Wat dit met VB.net te maken heeft is mij een raadsel. Daarom verplaatst.

O, je gebruikt Windows Media Player niet? Ik dacht dat je met 'media player' daarnaar verwees. Sorry:o. Maar je zou alsnog wel naar de instellingen kunnen kijken van het gebruikte programma en deze desnoods resetten en opnieuw instellen. Soms gaat er wel eens iets fout in een configuratiebestandje. Als je de standaardinstellingen herstelt, wordt deze opnieuw aangemaakt.

Wat dit met VB.net te maken heeft ?

Ik heb een karaoke applicatie gemaakt en alles werkt prima, op de mediaplayer na.
Ik open de media player op een tweede scherm (de TV) en dan zet ik hem op fullscreen.
(met screen.allscreens)

Ik heb dus een VB.net applicatie met 2 verschillende windows forms.
Op de 1 staat een knop waarmee ik een ander form open waarop een Windows Media Player Control is geplaatst.
Dit form opent op een tweede scherm (een TV) welke op de PC is aangesloten met screen.allscreens(1)
Dit crashed de eerste keer ! Het tweede geopende form loopt vast en moet hardhandig worden afgesloten.
Daarna werkt het de tweede keer wel.

Dit heb ik toch echt gedaan met VB.net hoor.
Dus waarom hij nou verplaatst is, is mij dan weer een raadsel.
In dit deel van het forum krijg ik zeker niet het antwoord waar ik op hoop.
Ik hoop dus ook dat je hem weer terug kunt plaatsen.

gr. Bert

Wees dan duidelijk in je vraagstelling. Ik zal hem terug laten plaatsen.

Begin eens even met de topic titel aan te passen, want die raakt kant noch wal.

Begin eens met normale antwoorden geven want ook dat raakt kant nog wel.
Geen idee waarom je dat doet, maar je zult het goed bedoelen.
Het komt echter zeer, maar dan ook zeer onvriendelijk over.

Maar goed, ik heb het wel gezien hier.
Hier zijn al veel meer forums aan kapot gegaan aan deze manier van communiceren.
Ik zoek wel verder.

In elk geval bedankt aan de mensen die wel meegedacht hebben.

gr: Bert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan