Crash --> W7-WVista dual boot oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kiss2312

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 dec 2010
Berichten
2
Hi,

Hopelijk kan één van jullie mij helpen.

Gisteren is mijn laptop gecrashed en sindsdien kan ik hem niet meer opstarten tot aan Windows. Soms komt hij nog wel zo ver tot het inlogscherm, maar loopt daar vervolgens op vast. dat hij zo ver komt is echter meer uitzondering dan regel. Meestal springt hij in het herstelmenu van Packard Bell, waar hij vervolgens doorheen gaat en in een soort van dos-modus vervolgens de schijf gaat controleren, omdat er constructies zijn of zoiets... Hier loopt hij echter vervolgens ook weer op vast.

Natuurlijk heb ik met mijn stomme hoofd geen volledige back-up gemaakt van mijn documenten en andere bestanden, en deze kan ik me echt niet veroorloven om kwijt te raken...Ze zijn belangrijker dan de hele laptop.

Ik heb er aan gedacht de harde schijf er uit te slopen, maar op de achterkant van de laptop staat totaal niet aangegeven waar de harde schijf dan zou moeten zitten. En aangezien ik hier zelf geen ervaring mee heb, lijkt me dit niet zo een heel slim idee in dit geval.

Nu staat er momenteel nog steeds Windows Vista op, maar ik heb hier wel een cd liggen van zowel XP als van Windows 7 (niet legaal weliswaar...). En ik zat te denken om een dual boot te maken mbv W7 (ik heb al twee partities, waarvan 1 met niet zo heel belangrijke bestanden), om zo te proberen mijn bestanden te redden. Nu vraag ik me echter af of dit uberhaupt kan met een niet-werkende versie van Vista er al op, of ik met een dual boot dan wel bij mijn bestanden zou kunnen en of ik dan niet per ongeluk toch mijn bestanden kwijtraak.

Wie kan mij hier mee helpen of in ieder geval iets meer over vertellen?

Alvast bedankt!!
 
Bootcd

Je zou ook kunnen overwegen om Bart PE Boot cd te gebruiken.. Of Hirens Boot cd.

Dan hoef je niets te installeren en start de computer op van cd... Zo kan je vervolgens je back up maken.

Succes,

Danny
 
Danny, super bedankt! :thumb:

Dit was idd een veel betere optie. Mijn bestanden staan ondertussen weer veilig op een externe harddisk. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan