crash?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik ben bezig met de installatie van een nieuwe PC. XP home staat erop en ik heb de nodige software toegevoegd en een internetverbinding gemaakt. Als alles perfect werkt besluit ik een backup weg te schrijven naar D met Norton Ghost. Als Ghost opnieuw gaat opstarten, krijg ik de volgende melding:

Missing Operating System.

Wat ging er fout en hoe herstel ik dat?

Start de computer opnieuw op. Druk op F8 zodat je in het opstartmenu van Windows XP komt. Kies laatst bekende juiste configuratie.

Groeten,

Dat lukt niet. Als ik op F8 druk (ook meerdere keren) gebeurt er helemaal niets.....

Soms nog een floppy in de drive laten zitten ?

Norton ghost opgestart met een floppy ?

Start de pc op met een opstart floppy en kijk ff met fdisk wat je actieve partitie is.

Deze zal wel van ghost zijn, verwijder deze actieve partitie en wijs vervolgens de c partitie aan als actieve partitie.

Floppy eruit en opnieuw opstarten en daar is xp weer.

succes speedtouch

Geplaatst door speedtouch
Norton ghost opgestart met een floppy ?

Start de pc op met een opstart floppy en kijk ff met fdisk wat je actieve partitie is.

Deze zal wel van ghost zijn, verwijder deze actieve partitie en wijs vervolgens de c partitie aan als actieve partitie.

Floppy eruit en opnieuw opstarten en daar is xp weer.

succes speedtouch

Ik ga het proberen speedtouch (PC staat elders). Maar ik begrijp het volgende niet: Ghost is op dezelfde partitie geinstalleerd als XP home. Hoe kan Ghost de actieve partitie dan zijn? Ik heb overigens bij de start van de backup natuurlijk wel aangegeven dat de image naar D moest, zou dat dan het probleem zijn? En zou een PC dan uit zichzelf ineens de D als actieve partitie aanwijzen?

Geplaatst door gompie1304

Ik ga het proberen speedtouch (PC staat elders). Maar ik begrijp het volgende niet: Ghost is op dezelfde partitie geinstalleerd als XP home. Hoe kan Ghost de actieve partitie dan zijn? Ik heb overigens bij de start van de backup natuurlijk wel aangegeven dat de image naar D moest, zou dat dan het probleem zijn? En zou een PC dan uit zichzelf ineens de D als actieve partitie aanwijzen?

Nou, het is toch gelukt speedtouch. Ik heb niet, zoals je adviseerde, de Ghostpartitie weggehaald. Ik heb nl. geen idee welke dat is. Ik wist nog wel hoe groot de XPpartitie moest zijn en die heb ik geactiveerd. En ploep, hij doet 't.
Misschien weet jij het volgende. De PC is nl. in de winkel geconfigureerd met 2 partities, terwijl ik er in fdisk 4 zie (2grote en 2 hele kleine). Een daarvan schijnt voor een nieuwe online installatie te zijn. Zou die andere de door mij per ongeluk aangmaakte ghostpartitie kunnen zijn? Hoe kom ik daar achter?

De opzet van ghost 2003 is op een andere manier opgezet dan de ghost 2001.

Zelf heb ik altijd fijn kunnen werken met 2001, nu heb een laptop aangeschaft met xp-pro voor geinstalleerd.

Nu moest ik ook naar 2003 gaan omdat xp niet onder dos draait , hierbij had ik het zelfde probleem als jij omschreef.

Als je een image maakt gaat de ghost nu wel via een dos scherm zijn image maken ,ik weet het niet zeker maar volgens mij maakt hij een kleine onzichtbare partitie aan om zijn taken te kunnen uitvoeren, deze moet echter wel blijven wil je de image terug zetten.

De fout welke ik had gemaakt , ik starte de pc op met de floppy die ik had aangemaakt met ghost-bootdisk
hierdoor kreeg de pc de verkeerde actieve paritie aangewezen, die van ghost en komt hij met een melding van Missing operating system.

De pc blijft dan telkens op te starten op die actieve partitie met die melding.

Ik heb deze verwijderd en de c schijf weer aangewezen als actieve partitie, in jou geval heeft de image dit hersteld.

Bijde hebben we ergens iets over het hoofd gezien met het maken van een image met 2003.

Ik ga hier beslist een keer mee experimenteren , maar eerst ff mijn netwerk aanpassen naar xp alles draait nu op W2K en een netwerk opzetten met W2K samen met xp geeft behoorlijk problemen.
De laptop ziet wel de andere pc's maar ik kom er gewoon niet in, nu met xp op de pc's lukt het allemaal vanzelf,dus nu nog alle progjes terug zetten.

Groet speedtouch

Ik heb besloten om op de bewuste PC maar weer mer Ghost 2002 te gaan werken. De PC is niet van mij, en ik heb geen zin om steeds op te moeten draven. Mijn ervaring met Ghost 2002 is goed, al moet je inderdaad altijd met een PC-DOS floppy starten.

Met de DOS floppy vindt ik zelf het meest betrouwbaar , en het werkt altijd.

Voor mijn laptop zal ik het anders moeten doen , deze heeft geen floppy-disk meer, daarvoor zit een dvd/cd-rom.

Ik verwacht dat steeds meer desktops en laptops in de toekomst zonder floppy-disk geleverd worden. :(

groet; speedtouch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan