Crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maraken

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Mijn pc is oud. Ik heb hem gekocht in 2006, dus dat betekent dat de pc oud is. Ik had al vaak problemen met mijn pc (crashing, windows werd niet meer herkend, veel virussen) maar die waren nog niet zo erg als mijn probleem nu!!! Maar goed, een tijd geleden speelde ik een spelletje (sam and max) en toen liep de computer vast. Ik dus de computer opnieuw opstarten. Dat was het begin van alle ellende. Nu enkele dagen later heb ik het proberen opgegeven.

De problemen: Ik had vaker harde schrijf problemen. Ik dacht ze opgelost te hebben met het CHKDSK /r trucje. Niet dus!

Op een begeven moment kon ik mijn computer weer opstarten. Maar als je dan een programma afspeelt, liep de computer vast. Gelukkig duurde het niet lang voordat de computer was opgestart. Maar gisteren wilde dat ding helemaal niet meer opstarten. Ik heb de herstelconsole gestart en chkdsk /r gebruikt, maar na een tijd gaf dat ding aan dat de harde schijf een onherstelbare fout had. Dus..... HELP MIJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mijn pc is oud. Ik heb hem gekocht in 2006, dus dat betekent dat de pc oud is. Ik had al vaak problemen met mijn pc (crashing, windows werd niet meer herkend, veel virussen) maar die waren nog niet zo erg als mijn probleem nu!!! Maar goed, een tijd geleden speelde ik een spelletje (sam and max) en toen liep de computer vast. Ik dus de computer opnieuw opstarten. Dat was het begin van alle ellende. Nu enkele dagen later heb ik het proberen opgegeven.

De problemen: Ik had vaker harde schrijf problemen. Ik dacht ze opgelost te hebben met het CHKDSK /r trucje. Niet dus!

Op een begeven moment kon ik mijn computer weer opstarten. Maar als je dan een programma afspeelt, liep de computer vast. Gelukkig duurde het niet lang voordat de computer was opgestart. Maar gisteren wilde dat ding helemaal niet meer opstarten. Ik heb de herstelconsole gestart en chkdsk /r gebruikt, maar na een tijd gaf dat ding aan dat de harde schijf een onherstelbare fout had. Dus..... HELP MIJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ten eerste, vind ik het een beetje raar dat je een 2- jaar geleden gekochte pc oud noemt? Sorry hoor, dit is ECHT niet oud, een computer uit 2003 mag je oud noemen, dan zit er vaak ook nog windows 2000 op. Maargoed,
Wat gebeurd er als je je pc aandoet, komt er dan wel het logo van het merk van je pc? Trouwens, neem de volgende keer een goede virusscanner, als Norton, AVG, Windows Defender ofzo. En laat hem elke dag automatisch scannen en de virussen eruit halen, en scan ALLES wat je binnenhaald als je deze broblemen wilt voorkomen, kost wat moeite, jammerdan.
Nouja genoeg tips, ik heb nu zo geen antwoord op je vraag, je moet PRECIES omschrijven wat er gebeurd als je je pc aandoet.

Het probleem is dat de PC niet meer opstart. Als het logo is geweest en je verwacht dat hij gewoon opstart, crasht dat ding. De PC start dan automatisch op. Vroeger kon ik dat oplossen met reparatie via de windows cd-rom, maar als ik hem probeer te reparen (ik typ dan chkdsk /r in) dan stopt de computer met repareren, en zegt ie dat er een onherstelbare fout is met de harde schrijf. Nu weet ik niet hoe en of je dit kan oplossen. Ik kan niet preciezer zijn dan dit.

Oh ja, dat verhaal dat mn PC oud is heb je wel gelijk, ik heb wel verstand van het repareren van een pc maar niet van het inschatten van wat oud en niet oud is.

Hopelijk kan iemand iets met deze beschrijving.

Oh ja, ik gebruik nu als virusscanner: spyware docter. Ik gebruik het nu ter vervanging omdat ik geen geld heb voor een goede.

Hoi !

Je hebt dus een melding gehad dat je HDD een onherstelbare fout had.

Dan hoef je toch niet verder te zoeken, evt. je HDD testen met het tooltje van de fabrikant.

Staan allemaal op de UBCD, http://www.ultimatebootcd.com/download.html

Maar ik ga er van uit dat je een nieuwe HDD moet aanschaffen.

Greetz,

Harry.

hmmmm, ik weet niet of dat werkt, maar goed...

Als iemand nog andere tips heeft, meld mij dat dan...Maar goed eerst de tip van "harry snor" uitproberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan