Crashen pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muisje74

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2004
Ik hoop dat het hier goed staat. Maar sinds vanmorgen crasht mijn pc iedere keer en start hij opnieuw op. Niet dat ik zo'n melding krijg met die 60 sec hoor.
Maar als ik de explorer open of een programma crasht ie en start ie opnieuw op, Ik heb windoctor laten scannen, maar kan niks byzonders vinden. Adware ook niet echt en virus ook niet.
Wat kan dit zijn?

Dat kan aan een heleboel dingen liggen. Geef eerst eens wat meer info:

- welke windowsversie ?
- is de computer open geweest / hardware verwijderd / toegevoegd ?
- heb je recentelijk een driver-update gedaan en / of nieuwe programma's geinstalleerd (ook een antivirus update...) en / of wijzigingen aangebracht in de Windowsinstellingen.

Ik heb windows xp, geen nieuwe proggies oid geïnstalleerd.
Heb virusscanner AVG met nieuwste update van gisteren.
Heb nu alle randapparatuur met usb poort eruit gehaald.
Als ik mijn pc gewoon aan laat staan, crasht ie niet, alleen maar als ik ermee bezig ben. Dan open ik explorer en bvb deze computer en dan paf....hij slaat uit en start opnieuw op.
Updates van windows doe ik eigenlijk nooit, maar denk ook niet dat het daar mee te maken heeft.
Kan dit een fout van mijn harde schijf zijn?

Als je nu eens naar Start/Configuratiescherm gaat.
Dubbelkik op Systeem en ga naar het tabblad geavanceerd en klik op Opstart- en herstelinstellingen.
Haal het vinkje weg voor De computer automatisch opnieuw opstarten.

Als het goed is en de PC vind een fout tijdens het crashen laat hij deze zien.

Misschien weten we dan precies wat er fout gaat.

ik heb daarnet systeemherstel gedaan en het lijkt goed te gaan. Nog geen crash gehad.
Ik heb iig dat computer opnieuw opstarten uitgevinkt.

Dan rest je waarschijnlijk alleen nog even nadenken WAT je hebt veranderd / gedaan sinds de datum die je hebt genomen voor systeemherstel en vandaag......... je weet dan wat de oorzaak is geweest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan