Crashen tijdens gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wietsegeerts

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jun 2009
Hallo allemaal,

Laatst was ik aan het gamen en toen halverwege de game kreeg ik ineens gekleurde strepen door het scherm en de computer deed voor de rest niets meer, geen ctrl alt del etc, dus de enige optie was om hem te herstarten. Vervolgens gebeurde bij een andere game precies hetzelfde alleen nu startde de computer na een paar seconde al automatisch overnieuw op.
Na nog een paar keer andere games proberen blijkt het bij elke game waar een videokaart vereist is hij crashed.
Als ik gewoon in windows op het internet ga, of andere programmatjes gebruik is er niets aan de hand.

Hierdoor denk ik dat mijn videokaart kapot is, maar ik begrijp dan niet waarom hij de eerst paar minuten dan nog wel draait en na een verschillende tijd dan ineens crashed. Wat zou er dan ineens mis zijn met mijn videokaart en waarom dan nu? Hij is ongeveer 3 a 4 jaar oud.
Zou het probleem dan opgelost worden met een nieuwere videokaart?

mvg

Wietse

Welkom op Helpmij. :)

Ik heb je vraag gesplitst uit het andere topic, het is namelijk niet gebruikelijk een vraag in iemand anders zijn/haar vraag te stellen.

Succes met je probleem verder.

een videokaart kan van het een op het andere moment stuk gaan zonder logische reden. dit kan overigens met alle hardware gebeuren.

het lijkt er inderdaad op dat je videokaart het loodje heeft gelegt. om er zeker van te zijn dat het aan je kaart ligt zou jet een andere kaart in je pc kunnen doen en daarmee testen. of jou kaart in een andere pc doen en dan testen. of je monitor aan een andere kaart/pc hangen en kijken of het niet aan je monitor ligt. maar ik vermoedt toch dat die kaart het begeven heeft.

probeer eerst maar eens je videokaart eruit te halen schoon te blazen als er veel stof in de fan zit (als je kaart een fan heeft ten minste) je kaart weer terug zetten en goed kijken of er geen extra stekkers voor je kaart nodig zijn. en natuurlijk je drivers eraf gooien en de nieuwste drivers downloaden en installeren.

als je zeker wilt weten of een nieuwe videokaart je probleem oplost zou je het natuurlijk het beste kunnen testen met een andere videokaart. wellicht kun je er een lenen van een vriend of famillie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan