crashes door firewall???

Status
Niet open voor verdere reacties.

nispy

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2005
Mijn pc met windows 98 se erop crashte keer op keer telkens bij scandisk gaf hij fouten aan in tvdumpflags.log! Ik wist eerst niet wat het was voor het blijkt dus een log van zonealarm te zijn, dus zonealarm dr af en norton personal firewall erop gezet ook telkens crashes in 1 of ander log dus firewall nummer 3 kerio personal firewall erop en weer crashes en na opstarten fouten in Program Files\Kerio\Personal Firewall 4\logs\debug.log wat kan ik hier aan doen behalve zonder firewall verder te gaan???

Klinkt raar maar misschien is de firewall 'te zwaar' voor je systeem, heb hier ook een oude PC met '98 erop en had voortdurend blauwe schermen toen ik ZA nog gebruikte; nu gebruik ik Sygate (kleiner en lichter programma maar werkt wel goed) en sindsdien kom ik op die PC amper blauwe schermen tegen...

Met crashes; bedoel je dan vastlopers of de bekende blauwe schermen?

soms een blauw scherm en soms gewoon helemaal zwart of gewoon alleen de desktop en wil niks meer maar dus telkens vind scandisk een fout in de logs van een firewall, ik ben de hele dag hier al mee aant *****n help zelfs de hele pc al gedefragmenteerd en opnieuw windows geïnstalleerd!

En dat de firewall te zwaar is lijkt me sterk heb een athlon 2200 xp dus lijkt me toch nog redelijk snel wel!

Met een bak werkgeheugen neem ik aan? ;) (vaak belangrijk)
Als er een blauw scherm tevoorschijn komt, wat is dan de exacte melding die je te zien krijgt? Daar kun je vaak meer mee.
Het maken van die 'fouten' in logs helpt dus ook niet; andere registerprogramma's toevallig geprobeerd? (Registry Mechanic o.i.d.)
Vreemd idd dat ie bij de alle firewalls dit probleem geeft; installatie van windows lijkt me ver gezocht omdat 't probleem duidelijk bij de firewall(s) ligt...

Ik heb tweaknow regcleaner dr overheen gehaald en die vind niks geen problemen, als het blauwe scherm zich weer voordoet zal ik ff de foutmelding opschrijven, ik druk ze altijd meteen weg ;) tis wel raar mn vriendin draait ME gewoon met de nieuwste zonealarm en een ouwe bak van een pc en die draait als een terelier!

Maar op de PC met problemen stond Windows 98?
(is niet het stabielste systeem van de wereld)
Blauwe schermen zijn erg irritant maar bevatten vaak toch nog wat informatie...
Als je vervolgens een blauw scherm krijgt en je start de toko opnieuw vindt scandisk dus die 'beschadigde' bestanden?

idd dan geeft scandisk dus die fouten in de firewall log bestanden, meestal als ik dus zon blauw scherm krijg moet ik de reset toets indrukken omdat de blauwe schermen blijven komen!

Hmmm...nou heb ik een probleem op die oude PC wat een klein beetje overeenkomt; soms wil mijn PC niet goed afsluiten en blijft hij hangen bij 'Windows 98 is aan het sluiten) maar daar staat ie een uur later nog op; zet ik 'm uit en de volgende dag weer aan dan krijg ik ook foutmeldingen van scandisk betreffende de firewall; maar goed, dat probleem is alleen bij het afsluiten zo nu en dan...dit gebeurd dus gewoon om de zoveel tijd, een stuk irritanter. Probeer dus een blauw scherm hier te omschrijven met foutcode en misschien dat anderen een idee hebben hier...zal er eens over nadenken... ;)

okidoki ik zal de blauwe schermen die ik krijg ff opschrijven ;) ik weet alleen dat er meestal fout in VXD met een nummer zat

De afsluitproblemen die heb mn vriendin ook met haar ME maar dat ie niet wil afsluiten vind ik niet zo erg dan die crashes de pc speaker giert het uit als een speenvarken:D

Geen last meer gehad, ik heb een Freeware versie van zonealarm van een schijfje die bij een Computer totaal zat en deze niet geupdate, hij is nu wel stabiel (ff afkloppen op hout) heb nog geen crash meer gehad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan