crcdisk.sys en nu ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Me80
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Me80

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2007
Hoi allemaal,

Toegegeven... ik ben behoorlijk aan het stressen momenteel en hoop echt dat iemand me een advies kan geven !

Opeens start mijn laptop niet meer op (zit nu op een kleine notebook om jullie om advies te vragen).
Ik heb al op google gezocht en verschillende berichten gelezen, maar ik kom er niet echt verder mee..
Mijn laptop (Asus Altec Lansing) heeft gewoon de hele dag gewerkt. Na hem opnieuw op te starten, doet ie het niet meer. hij blijft hangen bij het bekende opstartbalkje van vista. Uiteindelijk komt het scherm waar je via een veilige modus kan opstarten. Wanneer ik dat doe (bij elke geboden opstartmogelijkheid) stopt de opsomming bij crcdisk.sys. Na enkele tijd gaat de computer opnieuw naar het scherm waarin je via de veilige modus kan starten. Al met al een vicieuze (zeer irritante !!!) cirkel !
Waarschijnlijk (denk ik na veel lezen op google) is er een update geinstalleerd waardoor er een hardwareprobleem is ontstaan... maar wat nu ???

Kan ik wat doen ? Kunnen jullie me helpen ? Is wegbrengen voor reperatie een optie ? HELP ?!?!?! Ik heb geen idee... hier wordt ik behoorlijk overvraagd in mijn computerkennis :o

Alvast dank je wel voor jullie reacties... nu maar hopen dat er een reddende engel is... :confused:

Hoi,
als je een Windows DVD hebt, booten van die dvd en of voor een repair kiezen of een herstelpunt (System Restore o.i.d.)
Handleiding (Eng)

Laatst bewerkt:
Wanneer ik de recoverydvd gebruik raak ik alle bestanden op de c-partitie kwijt. Is er een mogelijkheid om mijn bestanden te back-uppen zonder dat ik nu mijn computer kan opstarten ? Kan een computerreperateur dit ?
Ik vraag het voordat ik op de knop duw om te gaan beginnen...

Hoi,
download HirensBootCd en stel daarmee je bestanden veilig, de How To's staan ook op de website met screenshots (Eng). Wil je een NL handleiding kijk dan eens hier. Hirens Boot Cd kun je ook via usb opstarten. Je kan ook proberen je probleem via Hirens op te lossen.
Succes.

Laatst bewerkt:
Al met al heb ik er toch voor gekozen om mijn geliefde computer in handen te leggen van professionals...
Voor 36 € totaal gerepareerd, zonder dat ik welk bestand dan ook kwijt ben !
Jippie !!! Een enorme opluchting...

Reden van dit alles ? Goede vraag... waarschijnlijk een windowsupdate die de totale windowssoftware extreem beschadigd heeft...

Bedankt voor de hulp (Vooral Mik !!!),
Groetjes, Marjolein

nu je computer het gewoon weer doet, kun je het beste een live-cd of een live-dvd gratis downloaden en maken en kun je gewoon bij je bestanden komen als windows het niet doet, vergeet niet de biosopstartvolgorde op je cd/dvdspeler te zetten dan.
bij mij overkwam het mij de afgelopen dagen ook, dat mn opstartscherm dus ook stopte bij crcdisk.sys maar bij mij duurde het zolang omdat mn pc bezig was met een eenmalige sfcscan, ik had een sessie ervoor, via een tip van deze site een sfcscan uitgevoerd omdat ik problemen had met het laden van mn gebruikersprofiel, maar normaal gesproken wordt dan gevraagd of de scan mag worden uitgevoerd bij een volgende opstart en dat werd me niet gevraagd, maar de scan startte wel automatisch, en misschien kun je als test, nu je computer het weer gewoon doet, een sfcscan uitvoeren en kijken of ie weer stopt bij crcdisk.sys

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan