Creëren van unieke volgnummers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je kunt aangeven wat precies de bedoeling is van dat volgnummer, dan weet ik ongeveer wat er gemaakt moet worden qua functie. Tot nu toe heb ik alleen maar je huidige queries vervangen door één query :)

Hallo Michel,
Als eerste mijn reactie op de laatste opmerking.

Proces is als volgt:
Er wordt een zending (appels) ontvangen. Deze zending krijgt als uniek nummer een LotId.
De appels in deze zending zijn verpakt in Bins (kisten). Deze kisten zijn van Plastic (plastiek) of Wood (hout).
Van belang hierbij is, hoeveel kisten van elke soort.
Dit is nog allemaal gemakkelijk te registreren, maar dan het volgnummer.

Op elke Bin komt een identificatiesticker. Voor de visuele check wil men het LotId, totaal aantal kisten van die zending, gesplist op het aantal per type en hier het volgnummer aankoppelen.
Zodra de zending is ontvangen in het systeem, worden de identificatiestickers gecreëerd en geprint. Elke Bin krijgt een identificatiesticker.

Omdat:
De appels worden opgeslagen in een koelcel en de locatie wordt geregistreerd.

Zodra de appels het volgende traject in gaan (verpakkingsproces), dan worden de kisten telkens met 1 of 2 stuks uit de koelcel gehaald en in een waterbad gedompeld,waarbij de identificatiesticker wordt gescand, het systeem trekt deze van het totaal aantal af binnen desbetreffende Lot.
Dit als extra controle.

Een heel verhaal, maar ik hoop dat het zo duidelijk is. (was het hele proces paperless, dan was dit allemaal niet nodig, maar dit is maar deels)

Grtz,
Matt

Hallo Michel,

Door familieomstandigheden heb je een tijd niets van mij gehoord, maar hier ben ik weer.
Mijn broer wil het unieke ontvangstnummer, wat bij ontvangst wordt gecreëerd, er als volgt uit laten zien: yyyymmdd0000, waarbij yyyymmdd de datum van ontvangst is en 0000 het volgnummer van ontvangst in dat jaar.
Vb. 201404300250 is de ontvangst op 30 april 2014 en het is de 250ste zending in 2014.
Dit wordt opgeslagen in het veld [Lotnumber], uit de tabel [tblBinkley_01_Receiving]
Mijn vraag is daarom hoe kan ik dit het beste maken.

Daarbij wil hij per ontvangst identificatie stickers creëren en printen.
Nadat alle gegevens zijn ingevoerd.
Deze moeten er als volgt uit zien (een stuk eenvoudiger):
Het LotNumber gevolgd door het Dash teken en daarna een volgnummer beginnend bij 01 en eindigend bij het totaal aantal van de ontvangst, waarbij de 1ste drie posities van het LotNumber niet mee doen.
Reden: Veld mag niet langer dan 14 digits zijn.
Vb.
404300250-01
404300250-02
404300250-03
404300250-04
………………..
404300250-98
404300250-99
Deze identificatienummers opslaan in de tabel stblBinkley_01_Receiving_BinBrand in het veld [BinID].

Graag je hulp.

Maar ook van andere forumleden wil ik uiteraard graag hulp.

Bedankt en grtz,

Matt

Ik zou toch zeker de laatste 2 cijfers van het jaartal gebruiken en niet alleen het laatste en het koppelteken dan opofferen. Tenzij het bedrijf binnen 10 jaar stopt, en de (dan) herhaalde nummering niet meer tot problemen gaat leiden. Dus 1404300250-01. Overigens is de lengte van de string zoals ik 'm hiervoor gebruik nog steeds maar 13 karakters, dus hoe jullie zien dat hij anders groter wordt dan 14 is mij nog een raadsel :)
Ik snap niet helemaal hoe en wat je nu wilt opslaan, en hoe die nieuwe nummers gegenereerd moeten worden. Het volgnummer is in beginsel met een functie prima te maken, zoals hier al eerder uitgelegd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan