create new folder hyperlink in cel

• Onderwerp starter Onderwerp starter DFC
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DFC

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 feb 2009
Ik wil de onderstaande macro maken maar helaas lukt het mij niet.
Kan iemand mij helpen?

De macro zou het volgden moeten kunnen:
Wanneer men in Kolom A op een regel een text typt moet er een nieuwe map aangemaakt worden op I:algemeen\projecten (dus geen document)
Daarna moet de macro terug keren naar het betreffende excelsheet en van die cel (waarin men net de naam heeft getypt) een hyperlink maken naar de nieuwe folder die net is aangemaakt.

Deze macro moet gelden voor elke nieuwe regel in de kolom A.

Hopelijk kan iemand mij helpen

Ik zou niet met hyperlinks werken, wel zo:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

On Error Resume Next

MkDir "C:\" & Target.Cells(1).Value

Target.Cells(1).Font.Underline = True

On Error GoTo 0

End Sub

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)

On Error Resume Next

If Target.Cells(1).Font.Underline = xlUnderlineStyleSingle Then

x = Shell("explorer.exe " & "C:\" & Target.Cells(1).Value, vbNormalFocus)

End If

On Error GoTo 0

End Sub

Pas 2 keer C:\ aan.

Moet jij nog een beetje aan werken maar zo goed als alle code staat er al en is getest ;)

Wigi

werkt nog niet

Hoi,
Bedankt voor de script. :thumb:
Ik heb het getest en het maakt inderdaad een folder aan. Het probleem is echter dat zodra ik dan naar een andere cel ga er een foutmelding komt. Ook als ik later nogmaals op deze cel klik omdat ik deze wil openen er ook een foutmelding komt.

Weet iemand waardoor dit komt en hoe ik dat kan oplossen?

Het probleem is echter dat zodra ik dan naar een andere cel ga er een foutmelding komt. Ook als ik later nogmaals op deze cel klik omdat ik deze wil openen er ook een foutmelding komt.

Dat lijkt mij eerlijk gezegd sterk, gezien de
Code:
On Error Resume Next
en
Code:
On Error Resume Goto 0
.

wordt helaas op elke cel toegepast

Ik heb het pad niet goed ingesteld en daarom kreeg ik de foutmelding. :rolleyes:
Ik heb het nu goed in gesteld en het werkt perfect. Alleen iets te goed vrees ik want nu past hij het op elke cel toe in het werkblad.

Het zou alleen voor de kolom A moeten gelden.
Hoe zou ik dit aan kunnen passen?

We weten het wel, maar je kunt het zelf ook bedenken (of zoeken in dit of een ander forum).
Als je wil testen op een eigenschap van een cel (nl. of die in kolom A zit) zoek dan in VBA naar een eigenschap van een cel waaruit dat blijkt. Dan heb je de oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan