Hallo, ik zit even vast met een probleempje en ik hoop dat hier iemand me er mee kan helpen.
Ik ben wat aan het oefenen met javascript en ik probeer een aantal elementen aan een bestaande tabel toe te voegen om zo een knop toe te voegen via javascript code. Ik zal even laten zien wat ik zover al heb.
in de HTML heb ik een tabel die er als volgt uit ziet;
<TABLE style="width:100%;height:100%; background-image:url(Images/MainPage/Desktop.jpg);" border="0" >
<TR id="objDesktop">
</TR>
</TABLE>
Nu ga je waarschijnlijk al gelijk afvragen, mis je niet in een TD in de table. En ja die mis ik, maar die voeg ik toe via javscript code, mijn code ziet er als volgt uit. (external js script, koppeling werkt goed want ik kan de js gewoon debuggen etc)
window.onload = function() { resizeDivs();initDesktop(); } ;
resizeDivs functie niet toegevoegd, deze werkt gewoon en heeft niks met dit probleem te maken, maar hij bestaat in ieder geval wel
function initDesktop()
{
addButton('Images/MainPage/DesktopButton.png', 'Example 1');
}
function addButton(imgNormalURL, btnText)
{
// example in html
//<TD align="left" valign="top">
// <TABLE style="width:120px; height:120px; margin:10px">
// <TR>
// <TD align="center" valign="middle" style="background-image:url(Images/MainPage/DesktopButton.png);" onmouseover="switchButtonImage(this,'true');" onmouseout="switchButtonImage(this,'false');"> Example </TD>
// </TR>
// </TABLE>
//</TD>
// td surrounding the button
var cellButton = document.createElement('TD');
cellButton.align = 'left';
cellButton.valign = 'top';
// new table where the button is placed in
var tblButton = document.createElement('TABLE');
tblButton.style.width = '120px';
tblButton.style.height = '120px';
tblButton.style.margin = '10px';
// tr element
var trButton = document.createElement('TR');
// td element
var tdButton = document.createElement('TD');
tdButton.align = 'center';
tdButton.valign = 'middle';
tdButton.style.backgroundImage = 'url(' + imgNormalURL + ')';
// tdButton.onmouseover = 'switchButtonImage(this,'true');';
// tdButton.style.onmouseout = 'switchButtonImage(this,'false');';
tdButton.innerHTML = btnText;
trButton.appendChild(tdButton); //add td to tr
tblButton.appendChild(trButton); // add tr to table
cellButton.appendChild(tblButton); // add table to cell on the desktop
// get tr element to add the cell too
var objDesktop = document.getElementById('objDesktop');
objDesktop.appendChild(cellButton); // add cell to tr
}
Deze code compiled gewoon en ik kan er doorheen debuggen en alles lijkt te werken, maar ik zie de knop gewoon niet verschijnen. Ik mis waarschijnlijk gewoon iets simpel of vergeet iets kleins te doen maar ik zie in ieder geval niks. Ik heb het helaas allemaal lokaal draaien dus ik kan geen extern linkje tonen.
ps: Alle links naar plaatjes etc kloppen
Oh en nog een klein vraagje waar ik zelf anders ook wel uitkom maar nou ik hier toch ben. ik kan de mouseonover en mouseonout events niet toevoegen, deze geven een error als ik de pagina bekijk.
En ik snap ook dat ik de table etc niet persee hoef toe te voegen maar zoals al eerder vermeld, het is meer voor de leerervaring, ik wil even weten of ik zo hele tabellen aan een bestaand element kan toevoegen etc.
Alles suggesties zijn welkom.
Met vriendelijke groet
Guido
Ik ben wat aan het oefenen met javascript en ik probeer een aantal elementen aan een bestaande tabel toe te voegen om zo een knop toe te voegen via javascript code. Ik zal even laten zien wat ik zover al heb.
in de HTML heb ik een tabel die er als volgt uit ziet;
<TABLE style="width:100%;height:100%; background-image:url(Images/MainPage/Desktop.jpg);" border="0" >
<TR id="objDesktop">
</TR>
</TABLE>
Nu ga je waarschijnlijk al gelijk afvragen, mis je niet in een TD in de table. En ja die mis ik, maar die voeg ik toe via javscript code, mijn code ziet er als volgt uit. (external js script, koppeling werkt goed want ik kan de js gewoon debuggen etc)
window.onload = function() { resizeDivs();initDesktop(); } ;
resizeDivs functie niet toegevoegd, deze werkt gewoon en heeft niks met dit probleem te maken, maar hij bestaat in ieder geval wel

function initDesktop()
{
addButton('Images/MainPage/DesktopButton.png', 'Example 1');
}
function addButton(imgNormalURL, btnText)
{
// example in html
//<TD align="left" valign="top">
// <TABLE style="width:120px; height:120px; margin:10px">
// <TR>
// <TD align="center" valign="middle" style="background-image:url(Images/MainPage/DesktopButton.png);" onmouseover="switchButtonImage(this,'true');" onmouseout="switchButtonImage(this,'false');"> Example </TD>
// </TR>
// </TABLE>
//</TD>
// td surrounding the button
var cellButton = document.createElement('TD');
cellButton.align = 'left';
cellButton.valign = 'top';
// new table where the button is placed in
var tblButton = document.createElement('TABLE');
tblButton.style.width = '120px';
tblButton.style.height = '120px';
tblButton.style.margin = '10px';
// tr element
var trButton = document.createElement('TR');
// td element
var tdButton = document.createElement('TD');
tdButton.align = 'center';
tdButton.valign = 'middle';
tdButton.style.backgroundImage = 'url(' + imgNormalURL + ')';
// tdButton.onmouseover = 'switchButtonImage(this,'true');';
// tdButton.style.onmouseout = 'switchButtonImage(this,'false');';
tdButton.innerHTML = btnText;
trButton.appendChild(tdButton); //add td to tr
tblButton.appendChild(trButton); // add tr to table
cellButton.appendChild(tblButton); // add table to cell on the desktop
// get tr element to add the cell too
var objDesktop = document.getElementById('objDesktop');
objDesktop.appendChild(cellButton); // add cell to tr
}
Deze code compiled gewoon en ik kan er doorheen debuggen en alles lijkt te werken, maar ik zie de knop gewoon niet verschijnen. Ik mis waarschijnlijk gewoon iets simpel of vergeet iets kleins te doen maar ik zie in ieder geval niks. Ik heb het helaas allemaal lokaal draaien dus ik kan geen extern linkje tonen.
ps: Alle links naar plaatjes etc kloppen
Oh en nog een klein vraagje waar ik zelf anders ook wel uitkom maar nou ik hier toch ben. ik kan de mouseonover en mouseonout events niet toevoegen, deze geven een error als ik de pagina bekijk.
En ik snap ook dat ik de table etc niet persee hoef toe te voegen maar zoals al eerder vermeld, het is meer voor de leerervaring, ik wil even weten of ik zo hele tabellen aan een bestaand element kan toevoegen etc.
Alles suggesties zijn welkom.
Met vriendelijke groet
Guido