• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

creatieve geest nodig // gegevens exporteren naar tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

michielaliasv

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2008
Dag allemaal,

Het spijt mij van de titel maar weet het niet anders te verwoorden

Ik hoop dat ik nog een keertje een beroep mag doen op jullie. Ik ben al 2 dagen bezig met het volgende:

elke dag laad ik gegevens in welke ik handmatig in een tabel zet. Er zit namelijk een moeilijkheid in aangezien de gegevens die in inlaad wel eens een regel afwijken.

Zie bijlage voor verdere uitleg en visualisatie

Ik hoop dat iemand mij de helpende hand kan bieden.

Bijlagen

Code:
Sub tst()
  Application.DisplayAlerts = False
  With Blad2.Columns(2).Find("Bezoeken", , xlValues, xlWhole).Offset(1)
     For Each cl In .Resize(Blad2.UsedRange.Rows.Count - .Row).SpecialCells(xlCellTypeBlanks)
       c0 = c0 & cl.Offset(, -1) & "|" & cl.Offset(2) & "|" & cl.Offset(3) & "|" & cl.Offset(2, 4) & "|" & cl.Offset(3, 4) & vbCr
     Next
  End With
  sq = Split(c0, vbCr)

With Blad1
    .Cells(3, 1).Resize(UBound(sq) + 1) = WorksheetFunction.Transpose(sq)
    .Columns(1).TextToColumns , 1, -4142, , False, False, False, False, True, "|"
    .UsedRange.Offset(2).Sort Blad1.[C3], 2
    .Rows("17:" & UBound(sq)).Delete
  End With
End Sub

Top,

Dit is in VisualB. Kan je mij helpen dit in de voorbeeld sheet te hangen of is het gewoon een kwestie van knippen plakken met een macro knop?

als je mij nog even kan helpen ben ik je zeer dankbaar groet

gegevens exporteren naar tabel / bijna opgelost

Thanks heren,

Het frappante is echter dat als ik een ander overzicht inlaad het niet goed functioneert, terwijl dit document volledig overeenkomt met het andere.

zie bijgevoegd document:

op blad 1 de uitkomst en de macro knop
op blad 2 de bron, de spelletjes bron functioneert prima.
echter als ik de dating bron inlaad van tab 3 naar tab 2 en ik run daarna de macro, functioneert het niet optimaal.

Kan iemand nog meekijken veel dank

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan