Creative geluidskaart doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Hallo, ik heb een Creative Extreme Audio geluidskaart ingebouwd maar ik heb geen geluid. Ik heb bij apparaatbeheer het onboardgeluid uitgeschakeld en er staat geen vraagteken of uitroepteken bij de Creative kaart. Als ik rechtermuisknop doe op het Creative icoontje rechts onder kan ik een audio apparaat selecteren. Die heb ik gezet op Soundblaster X-Fi Xtreme Audio. Bij het volume icoontje heb ik bij afspeelapparaten de Creative kaart als standaard ingesteld. Als ik een nummer afspeel zie ik daar het metertje op en neer gaan. De kabels zitten goed (in groen). Wat kan/moet ik nog meer doen om geluid te krijgen? Alvast Bedankt!!

Waarschijnlijk een vinkje weghalen in de geluidsmixer bij "dempen"

Nee..... alles staat aan daar. Heb trouwens Vista.

bij luidsprekerinstelling van creative vinkje gezet bij:syncronisatie met configuratiescherm?

Ja staat aan, ben nu de laatste drivers aan het downloaden, kijken of dat helpt!

Laatst bewerkt:
heb je alle software van creative erop staan?
dan heb je als goed is rechtsonder in je taakbalk een luidsprekertje van creative.
rechtermuisklik erop-luidsprekerinstellingen

of via je start-programma's -creative-

Diep in de instellingen kun je analoog of digitaal selecteren. Bij de digitale stand krijg je (bijna) geen geluid.

Of dit de oorzaak is kun je checken door de volumeknop helemaal open te zetten. Hoor je heel in de verte héél zachte muziek, ga er dan maar vanuit dat de instelling analoog / digitaal verkeerd staat. Zo niet, dan één van de eerder genoemde oorzaken.

Laatst bewerkt:
Heeft helaas niet geholpen....... Iemand nog een idee?

Dan maar het paardenmiddel toepassen?

In apparaatbeheer de installatie van álle geluidsinstellingen ongedaan maken, de suggestie van Windows om daarna opnieuw op te starten negeren. Nu eerst naar Configuratiescherm -> software en daar de Creative software verwijderen (voor zover nog aanwezig)

Dan in de verkenner nog even zoeken naar resterende mappies van Creative en ook die verwijderen.

Even Ccleaner draaien en alle registerfouten laten herstellen.

Dan pc opnieuw starten en Windows z'n gang laten gaan.

Dus niet opnieuw installeren met de bijgeleverde cd van Creative? En moet ik de stuurprogramma's ook verwijderen?

Laatst bewerkt:
In apparaatbeheer de installatie van álle geluidsinstellingen ongedaan maken.

Jessy, het woord álle behoeft m.i. geen nadere uitleg zoals frankwannet ook al aangeeft ?

[edit] als je mij ál je centjes uit je portemonee geeft, hoeveel houd je dan nog over...................? Exact! [end edit]

Laatst bewerkt:
Nou sorry hoor, wilde even checken of ik niks verkeerds deed....... Heb het allemaal gedaan maar als ik nu een mp3 wil afspelen zegt ie:
Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren.

Ja, da's precies waar we naar toe moeten. Heb je de pc opnieuw opgestart en wat gebeurde er toen allemaal?

alle drivers er weer op van creative.
creative nu als standaard staan?
pc herstart?

edit:ik trek me ff terug

Laatst bewerkt:
Het is gelukt!! Bedankt voor alle hulp (was vergeten de rest van Creative te deinstalleren :))

Dáár gaat het bij de Helpmij elke keer weer om, dat het probleem wordt opgelost.
Goed dat het weer werkt.

Werkt toch niet......

Hallo, Ik heb nu geluid maar doordat ik ander installatiefiles gebruikt heb heb ik nu geen icoontje rechtsonder. Als ik bij programma's Creative Audio console opstart kan ik van alles instellen (chrystalizer etc.) maar heb ik geen equalizer (had ik wel bij de vorige installatie mbv de bijgeleverde cd). Iemand een idee hoe ik bij de equalizer kom van de geluidskaart? Ik kan het wel in Mediaplayer instellen maar als ik via iets anders muziek afspeel (bijv. youtube) heb ik hier niks aan. Alvast Bedankt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan