creative S.B.live 4.1of AC97?

Status
Niet open voor verdere reacties.

oswaldo.r

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2001
Hallo ik zit met vraag,niet zozeer een probleem :).

ik heb sinds kort een nieuwe moederbord namelijk een Gigabyte GA-K8VT800 (Rev 1.0) met 6 Channel Audio with UAJ on-board. En ik heb ook een Creative SB live live 4.1 pci erin zitten die ik al eigelijk jaren met plezier gebruik :D.
Maar nu de vraag , kan ik beter de pci kaart erin laten, of kaart eruit en de on-board gebruiken ? Ikweet namelijk niet welke soundcard beter is :confused: .
vriendelijke groet Oswaldo.

ik vind ze nooit zo mooi spelen die onbord kaartjes.
ik gebruik zelf mijn audigy 2 zs verslaat momenteel,
alle onbord kaartjes

het verschil tussen onboard sound en een pci-kaart
wordt steeds kleiner.
maar, als ik jou was, zou ik gewoon verder gaan met die pci.
zoals virtuosa al zegt, het klinkt beter(bij mij ook)
en je hebt softwarematig veel meer mogelijkheden.

:thumb: Okeej ,dat wilde ik gewoon ff horen . Ik dacht er namelijk ook zo over . Dan laat ik het kaartje mooi zitten ;)

thxs voor reactie ;) oswaldo

Ik heb zelf de Gigabyte GA-8knxp en gebruik daar de onboard geluidskaart van(Realtek ALC655 AC'97 (6-channel)). Deze vind ik beter klinken dan m'n oude Creative SB Live Value kaartje. Daarbij scheelt het ook weer een PCI slot.:)

Kijk hier was ik al bang voor :s, gaat dus betekenen dat ik toch moet testen om op het best geluid te mogen krijgen.
Hij doet wel goed maar beter is altijd ,,, beter :):)

hoi ben ik weer.
Ik heb nu die onboard draaien Realtek ALC658...
Klinkt erg bagger , mp3'tjes ,radio,opstarten van windows en afsluiten schokt heel erg :(
of ik moet even de tijd nemen om te zoeken naar update's kon nix vinden , of de pci maar weer in en genieten van muziek :D
Dit is nix zo :(
oswaldo

Heb je wel alle moederbord drivers geinstalleerd?
Hier echt geen problemen(schokken) met de onboard geluidskaart.

Hoi .
Ja ik heb alles geinstalleerd wat op de cd van Gigabyte staat, heb gister ook nog wel een nieuwere driver voor de chipset gevonden , maar er is geen verschil .
Maar ik weet nu wat ik weten wou , de creative kaart is dan beter :p .
Tevens stuurt de onboard geluids kaart de 4.1 niet aan maar 4.0 zonde van de subje die er staat er dan maar bij :(.
oswaldo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan