Creative SB Live

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ojisan_Buba

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2005
Beste,

mij pc is een amd athlon 3.2Gh, 2Gig ramm, MB Asus A8V Deluxe.
Heb volgend probleem: Probeer een Creative Soundblaster Live! ofte SB0220 te installeren. Ik heb in de bios de soundcart AC97 moeten laten aanstaan omdat anders de soundblaster niet herkend wordt. De SB wordt dan herkend door XP SP3 en door Everest Home.
Ik heb de full package geD/L van: http://www.fileshack.com/file.x/545/Sound+Blaster+Live!+Driver+Pack+Full+Package+-+XP/2000
Deze is een toepassing , dus zo de installatie gedaan. Pc moet dan terug herop gestart worden. Alles verloopt goed tot Windows verder opstart in mijn gebruikdersnaam, dan krijg ik kort de melding"configuration of your soundcart" en dan het zo gekende blauw scherm met witte letters waarop verweld dat Windows worddt afgesloten om verdere beschadiging te voorkomen en de pc wordt dan terug op gestart.

Heb nu de creative sb er terug uitgehaald, alles werkt terug naar behoren en de sb gedeinstalleerd.

Iemand een idee??? Kan dit te maken hebben met SP3??

Alle dank.

Creative site vind ik heel gebrekkig.
Welke drivers, bestanden moet ik dan hier D/Len?? Ik kan er nkop nog staart aan krijgen.
De auto updater doet het natuurlijk niet.

Ik heb de sound kaart er terug uitgehaald en terug gestoken. Nu spreekt Everest home van dit:
Creative EMU10K1 SB Live! Audio Processor
Het gaat hier natuurlijk om de chipset en de stuurprogramma's zijn dezelfde.

Ik zal zeker ook eens een mail sturen naar de support site van creative.

Probleem is opgelost.
Indien je zomaar direct de drivers van de soundblaster van o a Creative installeert dan zal je zien dat dit niet lukt.

Eeerst de drivers van de chipset op de kaart installeren: EMU10K1. Google dit en je vindt de lokatie voor D/L. Installeer dit eerst.
Vervolgens kan je dan de drivers van Creative installeren. Alles is dan OK.

Ben wel niet tevreden over de kwaliteit van een "Soundblaster"; Ik gebruik dit in een online spel. Ik heb nog steeds de headset van "DMV Electronics", usb en moet zeggen dat dit de soundblaster ver overtreft. Dit headsetje met digitale geluidskaart kostte mij nog geen €15.

Ja, maar slecht is deze niet echt denk ik. Alleen, ik speel Il2Sturmovik, d i een combat flight simulator met WW2 vliegtuigen. Ik wil de vliegtuigen die naast mij, in mijn omgeving en zo vliegen ook horen en aan welke kant van mij enzo. Er zijn er die dit heel goed horen en zij gebruiken allen een soundcard met headset jackets. Daarom zie je.
Maar de sound kwaliteit is echt goed van de soundblaster, alleen is de sound buiten de cockpit te diffuus en wordt niet juist afgelijnd door de kaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan