creative sb pci128 drivers gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
ik heb op internet gezocht naar drivers van de geluidskaart Creative SB PCI128 (Ensoniq soundcard ES1371)

Nu had ik al 2 verschillende gedownload, maar op een of andere manier pakt hij de drivers niet goed.
Ik heb drivers gedownload van driverguide.com

wie heeft misschien drivers voor mij, of weet waar ik voor de geluidskaart de drivers kan downloaden?

alvast bedankt

hier had ik idd al op gekeken, in de keuze vakken heb ik gekozen voor:

Sound Blaster > Overige > PCI 128

maar dan krijg ik dus de volgende melding:

Let op: Het product dat u heeft gekozen heeft het "End of Service Life" bereikt.

hier kan ik ze dus niet meer weghalen. iemand nog idee?

PS. op de pc draait trouwens windows 98 !!

Laatst bewerkt:
Uit de archieven van Soundblaster een windows 98 driver voor de Ensoniq ES 1371 (dit is eigenlijk de enige, aangezien andere Ensoniq varianten allemaal een hoger ES nummer hebben en de installatie dus niet doorlopen zal worden)

http://be-nl.europe.creative.com/su...uct_Name=Ensoniq+AudioPCI&OSName=Windows+98SE

. Standalone driver for Creative ENSONIQ AudioPCI on Windows 95/98. (975.17 KB) 27 Aug 99 Download Now

ENSONIQ Audio PCI Driver for Windows 9x Hide Details

Filename: epw9xup.exe
ENSONIQ Audio PCI Driver for Windows 9x

This is the latest standalone driver for Creative ENSONIQ AudioPCI on Windows 95/98. This update is meant for users who are using version 113x series driver.

This release includes:

new drivers (Ver: 4.05.1139) for Creative ENSONIQ AudioPCI (ES1371 Card)
Creative ENSONIQ AudioPCI Mixer
Improved audio for titles that support 3D audio
Please refer to the README.TXT for further details.

Note: This driver update does not contain any wavesets

Laatst bewerkt:
ik heb inmiddels van een lid van het forum een iso bestand gekregen, dus het probleem is opgelost!

Thnx:thumb:

Dat is dan heel jammer. Het forum is bedoelt om de oplossing hier te krijgen en niet onderling door te mailen, nu heeft niemand anders er wat aan.

Dat is dan heel jammer. Het forum is bedoelt om de oplossing hier te krijgen en niet onderling door te mailen, nu heeft niemand anders er wat aan.

De oplossing komt ook van hier, van een lid van dit forum. ik krijg een prive bericht dat hij had de drivers op cd staan, hij biedt het mij aan en verstuurd het dan via msn als een ISO bestand. Dan ben ik toch met mijn probleem geholpen. als hij er dan een iso bestandje van maakt dan is hij toch niet verplicht om het te uploaden ergens?

mocht iemand het nodig hebben, dan kun je altijd contact opnemen met de persoon die geholpen is?

Natuurlijk is hij dat niet verplicht, maar het is wel jammer (zoals ik al aangaf)
Ook ik heb die cd en had je het bestand kunnen doormailen, maar ik heb even de moeite genomen om even de archieven van Soundblaster door te werken (nog geen 5 minuten werk) en heb daar een laatste driverversie gevonden.
Helaas komen we nu niet te weten of die inderdaad zal werken (want jij heb al een werkende) en dat is dan weer jammer voor andere mensen die zoekende zijn.

Om even aan te geven hoe snel Helpmij.nl bovenaan in de Google zoekresultaten staat, zoek eens naar "Ensoniq soundcard ES1371" in het nederlands, daar staat dit topic al op een tweede plaats. Zoekende mensen zullen dus al gauw hier uit komen.

Laatst bewerkt:
Met deze soundblaster onder win98 moetje gewoon de cdrom hebben. Zonder krijg je dat ding niet aan de gang. Spreek uit ervaring.

Sound Blaster Audio PCI 128

Geachte,

Ik heb cd voor me liggen.

Zal ik 'm opsturen naar u ?

E. van Roessel

@Evr58

Kijk de volgende keer naar de datum van een topic, deze is uit 2007 en niet meer actueel.
Ik zet er een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan