Creative Sound Blaster Live, niet instaleren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas, dan komt het zelfde scherm met dezelfde errors:( .

Is er niemand die mij verder kan helpen?

Ik vrees van niet. Maar naar mijn bescheiden mening, doe je toch iets fout hoor, maar dat kunnen wij van hieruit niet zien uiteraard.

Er is (wat mij betreft) nog 1 ding te proberen :

maak je pc open, haal de geluidskaart eruit, start op (in bios geluidskaart extern disablen en onboard kaart enablen) en doe nog eenmaal de verwijderactie binnen apparaatbeheer. BEIDE onderdelen in zijn totaliteit verwijderen : zowel alle goede bij "geluid" als alle "foute" bij overige apparaten.

Verwijder (voor zover nog aanwezig) binnen "Deze computer", "Software" etc. de onderdelen van Creative en check daarna handmatig of in de verkenner geen restjes van soundcard (mapjes van Creative) zijn overgebleven.

Staat in het bios inmiddels de externe geluidskaart op disabled en en de onbard kaart (heb je die eigenlijk wel??) op ENABLED ?

Start vervolgens op (ZONDER externe geluidskaart). De Windows geluidssoftware wordt nu weer netjes geinstalleerd en als het goed is heb je nu weer een apparaatbeheerscherm zonder uitroeptekens !

Schakel de pc uit en zet de geluidskaart weer in de pc, liefst in een ANDER pci slot dan waarin die zat. Start de pc op en vergeet niet om in het bios het sound on board weer te disablen en de losse geluidskaart te enablen!!!!!!!!!!!!!

...laat Windows de kaart detecteren. Desgewenst LATER de Creative software (extraatjes) installeren. Vraagt Windows om de CD van Creative TIJDENS de detectie dan heb je geen keus, maar anders even wachten met die CD !!!!

Probleem nu opgelost ??

Nee ? Als het mijn pc zou zijn zou ik nog een dag wachten of er iemand anders een heldere ingeving zou hebben en zo niet, dan zou ik mijn harde schijf formatteren !

Laatst bewerkt:
Heb het geprobeerd ook dat onboard sound, maar helaas zonder resultaat.
Maar die uitroeptekens zijn van een andere kaart namelijk de tv-kaart, dus dat betekent dat ie Creative wel geinstalleerd heeft.

Maar volgens windows heeft ie geen geluidskaart???
(want hij is wel goed geconfigeert):(

Haal die tv kaart d'r dan maar eens uit en begin opnieuw.

Svp nog meer info gaarne vooraf bekend maken.........

Tv-kaart er ook uitgehaald, maar zonder resultaat :( .

Er zit nu alleen een geluidskaart en videokaart in, en LAN.

Wat kan ik nog meer doen, volgens mij is alles zo'n beetje uitgesloten ??

En deze error blijf ik houde:confused:

creativesucks5ia.jpg

Mini Doc,

ik zeg het niet graag, maar ik moet je toch echt het antwoord / opossing schuldig blijven. Het probleem binnen apparaatbeheer dat jij had / hebt, is in theorie heel gemakkelijk op te lossen.
Dat kan op meerdere manieren. Helaas werkt er tot zover geen een bij jou.

Ik heb niet alle berichten teruggelezen in je vraag, maar voordat je een mail aan Creative gaat sturen of mogelijk zelfs overweegt om de harddisk te formatteren, rest wellicht in ieder geval nog 1 optie:

maak de pc open, haal de geluidskaart eruit en verwijder na een opstart alle (indien aanwezig!!!) foutieve apparaten uit apparaatbeheer. Start daarna nogmaals op ZONDER de geluidskaart erin.

Nu alle foutmeldingen weg............? Dan de geluidskaart erin doen, en wederom opstarten. Windows zou 'm nu in een keer goed moeten "pakken"........................

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn geluidskaart eruit gehaald, alle problemen uitgeschakeld en geuninstalled, maar hij komt nog steeds met een multimedia apparaat gevonden terwijl die er helemaal niet in zit.
Tenzij het onboard geluid is maar die heb ik disabeld.

Dus de foutmelding blijft helaas :(

een tv kaart (heb ik zelf niet dus...........heel veel verstand heb ik er niet van) is toch ook een multimedia-apparaat................??

Ja, volgens mij is dat een multimediadevice, dus die heb ik eruit gehaald om eventuele conflicten uit te sluiten.
Maar dat geeft ook geen verschil.:(

Dus als iemand nog met een idee aankomt, het is meer dan welkom:D

Hetzelfde Probleem!

Hey,

Dus iedereen, de man met het probleem heeft gelijk, ik heb net hetzelfde probleem, ik heb net mijn PC geformateerd en een custom version ervan geinstalleerd...

Eerst wou ie mijn soundCard niet installeren, maar dan heb ik het onBoard sound gedisabled in BIOS... en nu in Apparaatbeheer heb ik bij alles onder Audio Codects properties gedaan en dan alle codecs ge-removed... dan heb ik update drivers bij alles gedaan en hij gaf plotseling mijn Creative weer :shocked:

Ik begrijp het ook niet, nu nog even testen of ze werkt :love:

EDIT: Ze werkt :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan