Creative Sound Blaster PCI128 Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

michaelvd12

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2008
Hey Ik heb een Creative SoundBlaster PCI128 ,

ik wil deze als 5.1 set aansluiten , maar ik heb geen menu om dit intestellen en bij het menu van windows al ingestelt maar dan komt alleen geluid uit de front

Alvast bedankt

Configuratiescherm, geluid, luidspekers, configureren heb je niet?

Jawel maar dat werkt niet
Dit is een interessante opmerking. Helaas gebeurt dit vaker. Je hébt de mogelijkheden, maar het werkt nog niet. Veel meer als de kaart in apparaatbeheer verwijderen en opnieuw de pc opstarten / proberen en / of weet je zeker dat alle stekkers in de juiste gaatjes zitten, kom ik vanachter mijn beeldscherm helaas ook niet.

Dit is een interessante opmerking. Helaas gebeurt dit vaker. Je hébt de mogelijkheden, maar het werkt nog niet. Veel meer als de kaart in apparaatbeheer verwijderen en opnieuw de pc opstarten / proberen en / of weet je zeker dat alle stekkers in de juiste gaatjes zitten, kom ik vanachter mijn beeldscherm helaas ook niet.

de stekkers zitten in de goede gaatjes en al zouden ze dat niet zitten zou er nog wel geluid uit moeten komen , maar dan niet juist. er komt nu alleen uit de front geluid

Volgens de handleiding zou je een "Configuration Utility" moeten hebben, met daarin een tabblad "3D Configuration", daar zou je de noodzakelijke instellingen kunnen maken.
Er zijn overigens verschillende versies van de PCI 128, welke heb jij? (b.v. CT4816, CT4751, CT5808, CT4740 o.i.d )

Volgens de handleiding zou je een "Configuration Utility" moeten hebben, met daarin een tabblad "3D Configuration", daar zou je de noodzakelijke instellingen kunnen maken.
Er zijn overigens verschillende versies van de PCI 128, welke heb jij? (b.v. CT4816, CT4751, CT5808, CT4740 o.i.d )
Ensoniq ES5880 heb ik volgens everest ultimate edition

Dat zegt nog weinig, het gaat echt om het CTnummer (bij zoeken naar ES5880 kom ik nog steeds 14 verschillende tegen)
Er bestaan nameijk PCI 128's waar je de 5.1 met een jumper 'aan moet zetten', er zijn er die alleen maar 4 kanaals ondersteunen, versies met 'autosense jack' of software matig aanzetten.
Het CT nummer staat ergens op de kaart.

Dat zegt nog weinig, het gaat echt om het CTnummer (bij zoeken naar ES5880 kom ik nog steeds 14 verschillende tegen)
Er bestaan nameijk PCI 128's waar je de 5.1 met een jumper 'aan moet zetten', er zijn er die alleen maar 4 kanaals ondersteunen, versies met 'autosense jack' of software matig aanzetten.
Het CT nummer staat ergens op de kaart.
ok ik zal morgen kijken ;)

Je hebt na het installeren van de basis driver wel de pc opnieuw gestart?

hoi

en met wat hoor je alleen maar je front spaekers??
doet je bass het wel??

indien het een normale mp3 betreft of een cd dan hoor je idd alleen je front spaekers.

dit zul je bij je creative software moeten instellen bij eax console en dan tabblad cmss3d

hoi

en met wat hoor je alleen maar je front spaekers??
doet je bass het wel??

indien het een normale mp3 betreft of een cd dan hoor je idd alleen je front spaekers.

dit zul je bij je creative software moeten instellen bij eax console en dan tabblad cmss3d

het probleem is nou net...

ik krijg geen console geleverd bij de driver

die is toch bij creative te downloaden??
of niet bij die van jou?

ik heb een audigy kaart en kan er vanaalees bij downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan