Beste excel-kenners,
Ik ben bezig met het maken van een crediteurenbestand en loop tegen een aantal zaken aan. Daarom vraag ik hier om hulp.
In kolom A heb ik een aantal klanten met soms een leeg veld ertussen en deze wil ik in kolom E allemaal netjes onder elkaar hebben AUTOMATISCH. Dus als ik in kolom A klanten toevoeg komt de klant ook onder de andere klanten in kolom E te staan. Verder weet ik niet met welke functie ik de bedragen van de verschillende facturen in een andere cel bij elkaar op geteld krijg. Let op het gaat mij er dus ook om dat ik rijen kan toevoegen tussen de klanten voor nieuwe facturen en dat deze bedragen automatisch meegenomen worden. Als je het excel bestand opent die ik heb bijgevoegd is het makkelijker te begrijpen wat ik bedoel denk ik. Hetgeen wat ik wil is in het rood gekleurd.
Ik hoop dat jullie mijn vragen begrijpen en hoop graag van jullie een oplossing te horen.
Met vriendelijke groeten,
Juveck
Ik ben bezig met het maken van een crediteurenbestand en loop tegen een aantal zaken aan. Daarom vraag ik hier om hulp.
In kolom A heb ik een aantal klanten met soms een leeg veld ertussen en deze wil ik in kolom E allemaal netjes onder elkaar hebben AUTOMATISCH. Dus als ik in kolom A klanten toevoeg komt de klant ook onder de andere klanten in kolom E te staan. Verder weet ik niet met welke functie ik de bedragen van de verschillende facturen in een andere cel bij elkaar op geteld krijg. Let op het gaat mij er dus ook om dat ik rijen kan toevoegen tussen de klanten voor nieuwe facturen en dat deze bedragen automatisch meegenomen worden. Als je het excel bestand opent die ik heb bijgevoegd is het makkelijker te begrijpen wat ik bedoel denk ik. Hetgeen wat ik wil is in het rood gekleurd.
Ik hoop dat jullie mijn vragen begrijpen en hoop graag van jullie een oplossing te horen.
Met vriendelijke groeten,
Juveck
Bijlagen
Laatst bewerkt: