• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Creditregels weghalen tegen debetregels

Status
Niet open voor verdere reacties.

saintjuh

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2009
Is het in bijgevoegd bestand mogelijk om door middel van een formule, de creditregels tegen de debetregels weg te halen?

Alvast dank voor jullie hulp.

Bijlagen

Ze zijn dan wel niet helemaal weg maar je ziet ze toch niet meer. :)

Cobbe

Zoiets? Of anders iets meer duidelijkheid graag!:)

Misschien ben ik inderdaad niet helemaal duidelijk geweest, excuses hiervoor.

In kolom F staan bedragen. In die kolom staan creditregels (-31,40) en debetregels (31,40). In het meegestuurde bestand staan 2 credit- en 4 debetregels. Het zou fijn zijn als door een formule in Excel de 2 creditregels tegen 2 debetregels wegvallen. In dit voorbeeld zou ik dan nog 2 debetregels overhouden.

Ik heb een bestand van 2281 regels waar dus in kolom F voor bepaalde personen meerdere debetregels voorkomen maar ook creditregels. Credit tegen debetregels wegschrijven, mits de bedragen met elkaar overeenkomen.

Hoop dat het zo iets duidelijker is, nogmaals dank voor jullie moeite.

Zelf had ik het al geprobeerd met een =ALS formule maar ik ben bang dat dat niet zuiver genoeg is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan