crime site maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Super Freak

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2008
Hallo,
Ik wil een crime site gaan maken.
De layout ( desgin) heb ik al.
Ik heb verschillende site's bekeken maar op sommiga staan scripjes.
Ik heb php boeken hier voor als ik iets niet snap.
Maar wat moet ik er allemaal opzetten?
waarvoor heb ik alle maal scripts nodig?

robin

ik neem aan dat je een crime RPG bedoelt???

in dat geval dan zijn er al ongeveer 10 miljard van op de wereld en moet je jezelf gewoon ergens registreren (of op meerdere sites) en kijken wat ze daar hebben, je iedeeën opdoen en dan je eigen scripts maken...

zelf heb ik een tijdje mobstar gespeelt, dat is wel een aardige crime.

als er zo veel zijn, zal die van mij niet opvallen...
ik doe het maar niet al dat werk, niemand merkt het.

robin

Ik ben ook een possje bezig geweest met het bouwen van een crime (nooit afgemaakt), alleen het is idd veel werk, maar als je er echt een wil hebben moet je eens een crime downloaden (heb ik ooit eens gehoord op een criminal forum), je download dan een compleet crime spel, dan ga je alle bugs eruit halen, zo leer je snel wat de opbouw is van zo'n script.

ik wou het ook een keer maken maar dat is zoveel werk om ze te unbuggen dus mijn tip begin er niet aan.

en precies wat compudoc ook zegt er zijn er al zoveel van

ruby

Ik heb er wel bestanden voor maar ik denk niet dat ik ze hier mag verspeiden :confused:
@ruby159
Mee eens die van mij zijn ook niet bug free

Laatst bewerkt:
heheh.. Criminal site maken.... Mocht je vanaf het begin af aan moeten beginnen.. incl. leren van PHP, dan mag je wel 3 jaar in je hoofd houden :D

'k zelf heb ooit de "goede" gedachte gehad KoC (Kingsofchaos.com) na te maken.... redselijk gelukt, maar nog steeds niet :confused: af (ondertussen ±5-6 jaar later?)

De criminal scripts die je online kunt vinden zitten vol met gaten.. Ik denk dat je dan vooral moet letten op SQL-injection...

Om enigsinds in het antwoord van je vraag te blijven:
Je moet eerst een schema opzetten van de basis PHP bestanden:
- login
- wachtwoord opvragen (indien vergeten)
- registreren
- forum(?)
- ranklijst

etc.
Dan moet je je gaan afvragen: wat moeten de mensen allemaal kunnen....
b.v. dingen kopen...(huizen, vliegtuigen, auto's, garages, etc) Dingen stelen (zie kopen) etc...
Als je het inloggen, registreren etc af hebt, moet je voor het 2e maar eens een SQL tabel opzetten.... en lekker gaan scripten :D

Als je een gratis criminal scriptje neemt scheelt dat een redelijke hoeveelheid aan werk.. je hebt dan al een goede basis! WEL raad ik je aan ELKE pagina na te kijken op bugs... Als er b.v. een veld is waar alleen getallen in mogen komen, zorg er dan voor dat men niets anders in kan vullen ( ctype_digit($veld) ) Als je via GET gegevens ophaalt, zorg er dan voor dat die iig gecontroleerd wordt op correctheid, en als je hem in een query zet, dat de GET iig. geslashed wordt ( addslashes() ) of als je het echt goed wilt doen: mysql_real_escape_string() (maar daar valt over te twisten wat het beste is...)

iig veel succes !
JB'tje

p.s. mijn site, die nog steeds niet 100% af is :S (www.battlesoftime.net) vanuit "niets" begonnen! Nieuwe lay-out ligt te wachten... tijd... is er niet :|

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan