heheh.. Criminal site maken.... Mocht je vanaf het begin af aan moeten beginnen.. incl. leren van PHP, dan mag je wel 3 jaar in je hoofd houden
'k zelf heb ooit de "goede" gedachte gehad KoC (Kingsofchaos.com) na te maken.... redselijk gelukt, maar nog steeds niet

af (ondertussen ±5-6 jaar later?)
De criminal scripts die je online kunt vinden zitten vol met gaten.. Ik denk dat je dan vooral moet letten op SQL-injection...
Om enigsinds in het antwoord van je vraag te blijven:
Je moet eerst een schema opzetten van de basis PHP bestanden:
- login
- wachtwoord opvragen (indien vergeten)
- registreren
- forum(?)
- ranklijst
etc.
Dan moet je je gaan afvragen: wat moeten de mensen allemaal kunnen....
b.v. dingen kopen...(huizen, vliegtuigen, auto's, garages, etc) Dingen stelen (zie kopen) etc...
Als je het inloggen, registreren etc af hebt, moet je voor het 2e maar eens een SQL tabel opzetten.... en lekker gaan scripten
Als je een gratis criminal scriptje neemt scheelt dat een redelijke hoeveelheid aan werk.. je hebt dan al een goede basis! WEL raad ik je aan ELKE pagina na te kijken op bugs... Als er b.v. een veld is waar alleen getallen in mogen komen, zorg er dan voor dat men niets anders in kan vullen ( ctype_digit($veld) ) Als je via GET gegevens ophaalt, zorg er dan voor dat die iig gecontroleerd wordt op correctheid, en als je hem in een query zet, dat de GET iig. geslashed wordt ( addslashes() ) of als je het echt goed wilt doen: mysql_real_escape_string() (maar daar valt over te twisten wat het beste is...)
iig veel succes !
JB'tje
p.s. mijn site, die nog steeds niet 100% af is :S (
www.battlesoftime.net) vanuit "niets" begonnen! Nieuwe lay-out ligt te wachten... tijd... is er niet :|