Criteria gebruiken in query voor opzoekkolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

ellen038

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 nov 2013
Goedemiddag,

Ik ben een redelijk eenvoudige database aan het opzetten waarin ik een overzicht heb van mijn klanten en van de producten. Uiteraard zijn deze aan elkaar gerelateerd zodat je ook per klant kan zien welke producten er zijn afgenomen.
Nu wil ik graag een query opstellen waaruit blijkt welke klanten er 1 bepaald product hebben afgenomen. Echter gebruik ik voor de selectie van de producten in de tabel een opzoekkolom (zo'n uitvouwpijltje in de cel).

Bij het maken van mijn query werkt mijn criteria niet voor rijen waar ik een opzoekkolom heb gebruikt. Hij geeft dan de volgende melding:
'Gegevenstypen komen niet overeen in criteriumexpressie' Wat moet ik doen om het wel te laten werken?!

P.S. ik ben een redelijke leek op het gebied van access dus ik hoop dat de oplossing eenvoudig omschreven kan worden.
Alvast bedankt!

Belangrijkste tip: stop per direct met opzoeklijsten in tabellen. Één van de redenen heb je zelf al ondervonden. In tabellen wil je zien wat je opslaat, en dat kan nu niet. Niet meer gebruiken dus. Als je de opzoeklijsten omzet naar tekstvelden (kan heel simpel in het tabelontwerp) zie je wat er aan de hand is, en dat je dat kan oplossen met een query. Gebruik keuzelijsten alleen op formulieren, daar zijn ze voor...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan