Criteria in queri invoeren via formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobTHMG

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2008
Na veel zoeken en lezen op het forum plaats ik toch maar de vraag:

Ik heb een tabel waarin nwa-gegevens staan en voor welke cursus de klant heeft ingeschreven. ( keuze via een keuzelijst mbv andere tabel)

Ik heb zo 30 personen die zich hebben ingeschreven
Ik heb een queri gemaakt en daarin kan ik in het criteriumveld de code van de cursus intypen zodat ik zie wie en hoeveel personen zich hebben ingeschreven.
Ala ik echter 80 cursussen heb is dat een heel gedoe

Ik wil dus een formulier waar in bovenin ik via een keuzelijst de betreffende cursuscode kan aangeven, zodat eronder in het formulier ( of subformulier) het gegevenstabel/queri met desbetreffend overzicht.

Ik kan een keuzelijst maken in een leef formulier
echter dan een subformulier en de relatie tussen die twee lukt mij niet.
Wie kan mij helpen

Bijlagen

Ik wil er wel naar kijken, als je hem opslaat als 2003 db. Heb voorlopig geen ( en even mijn bekomst van...) 2007.

Hij was te openen, dus dat is alvast gelukt! Jammer genoeg weinig cursusdata, dus die moet ik nog even inkloppen...
Het formulier dat je nu hebt is een Enkelvoudig formulier. Als je een selectie wilt kunnen maken op basis van bestaande gegevens, dan heb je een doorlopend formulier nodig.
In deze draad vind je een voorbeeld dat Harry heeft gemaakt om te kunnen filteren op een aantal manieren.
De gebruikte voorbeelden zijn niet de meest simpele om te snappen, maar waarschijnlijk kun je er wel enige inspiratie uit halen...
Overigens hoef je dus niet te werken met een hoofd- en subformulier; zolang je maar een doorlopend formulier hebt, en de filteropties in de Koptekst zet, kun je de meeste dingen wel doen.

reactie

Michel,

Ik denk dat het snapen van het voorbeeld dat je mij stuurde, voor mij te hoog gegrepen is.
Als ik het bestand open in acces 7 krijg ik bovenin alleen keuzelijstjes met een kleurtje en kan ik geen relatie vinden met een eventueel criteria.

Of het keuzeformulier werkt niet of ik kan het niet doorgronden.

Heb je een ander voorbeeld?

rob

Er staan 2 voorbeeld bestanden in de draad; welke heb je geopend? De variant van Harry had namelijk een paar onhebbelijke bibliotheken die ik er in mijn variant heb uitgesloopt.

Ik heb de rar. geopend. maar het zip bestand geeft eerst een foutmelding en daarna hetzelfde bestand als het rar.bestand

Ik kom er niet verder mee

Laatst bewerkt:
Dat klopt; ik heb het bestand van Harry een beetje opgepoetst, maar het is verder hetzelfde bestand. Je had het trouwens over Acces 7; da's een mooie oude versie. Bedoel je misschien 2007? Het zou namelijk kunnen dat de functies daar niet goed in werken. Maar dat kan ik nog even niet uittesten, want ik heb op dit moment geen 2007 op m'n pc staan. Het werkte toch niet zo lekker tegelijkertijd met 2003, en verder vind ik het een volslagen ballen pakket, dus ik heb nu een beetje last van een natuurlijke tegenzin om 'm nog een keer te installeren ;)
Ik doe het wel als ik een duosysteem heb gemaakt van m'n laptop, in combinatie met Vista.
Je kunt dus kijken of er wel gebeurtenissen hangen achter de keuzelijsten en selectievakken. Zo niet, dan werkt het inderdaad niet.

Zoals je al gezien had, is het een vrij ingewikkelde constructie, maar wel een die niet zo heel veel simpeler kan. Althans niet als je op veel verschillende manieren wilt kunnen filteren.
Ik zal nog iets simpels in je eigen db inbouwen, kijken of dat wel werkt!

Hoi,

Ik heb inderdaad windows 2007 en office 2007/
De keuzelijsten geven alleen een regel met een kleurtje en verder niks. Dus ik kan er helaas niks mee

Ik kan in een leeg formulier de keuzelijst maken gekoppeld aan de tabel met cursuscodes.

Mijn probleem is hoe link ik die met de queri die dan met dat criterium gemaakt moet worden in het formulier

kan je me dat uitleggen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan