criteria query uit formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

wisskid

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2008
Berichten
49
ik heb een query gemaakt waar ik als criteria een waarde uit een formulier haal
ik kan dus de query uitkomst bepalen aan de hand van de waarde van het formulier..
volgende record is andere uitkomst...van de query
code is: Forms![formuitvoer]![uitvoerid] dit werkt op zich prima.

echter ik wil deze query exporteren naar excel dit lukt alleen als ik de criteria weglaat
anders geeft excel de melding ''er zijn te weinig parameters''

hoe kan ik de waarde op een andere manier uit het formulier halen zodat ik wel de query naar excel kan overbrengen mischien met een functie?
kun je een hint geven..

groet Harry
 
Hoe exporteer je dan naar Excel. Zet hier anders even een voorbeeldbestandje met testinformatie.

mvg
Charles
 
hallo Charles

hierbij een voorbeeld bestand (de tblnamen zijn alle fictief)
Bekijk bijlage db11.zip

in de Excel file :externe gegevens importeren-nieuwedatabase Query-enz


groet Harry
 
echter ik wil deze query exporteren naar excel dit lukt alleen als ik de criteria weglaat

in de Excel file :externe gegevens importeren-nieuwedatabase Query-enz

Wat doe je nu? Eerst heb je het over exporteren naar Excel. Daarna praat over externe gegevens importeren, dus vanuit excel neem ik aan.

Met exporteren via de standaard functie vanuit access heb ik geen problemen.

mvg
Charles
 
beste Charles

sorry ik heb mijn vraag waarschijnlik verkeerd gesteld.

de query zoals die nu is in access wil ik als ik in excel sta ,importeren in excel met
menu Data/ Externe gegevens ophalen/ Nieuwe databasequery
dit lukt wel als ik geen criteria aan de query megeef.
als ik dit wel doe zoals in bijgevoegd bestand geeft excel de melding:er zijn te weinig parameters het verwachte aantal is 1.

mijn vraag is kan ik ook op een andere manier de gewenste criteria aan de query meegeven zodat ik het zelfde resutaat krijg als in bijgevoegd bestand.
m.a.w. de query uitkomst is afhankelijk van de waarde zoals die in het actuele formulier is
als ik op het formulier het volgende record laat zien en de query op nieuw uitvoer moet deze weer de uitkomst geven van het formulier..

groet Harry
 
Probeer de query vanuit Access te exporteren naar excel. Open de query (of formulier gebaseerd op de query) met een criteria. Ga naar menu "Bestand" ---> "Exporteren".

Geef bij bestandsnaam de naam op waarop je het bestand wilt opslaan.

Selecteer bij "Opslaan als" onderin het dialoogvenster de optie "Microsoft Excel 97-2003(*.xls)" en kies voor de knop "Alles exporteren".

Dan moet het nu gelukt zijn.

mvg
Charles
 
Charles

sorry bedankt voor je reactie ...maar dit bedoel ik niet..

ik wil graag vanuit een openstaande excel file/blad de query gegevens laden.
ik wil dit in excel na de eerste keer als ik het excelblad heb opgemaakt doen met de knop gegevens vernieuwen.
de gegevens wil ik in excel nl verder versturen naar een OPC server.(maar dit terzijde)
op het excel blad staan dan een aantal knoppen (en andere berekeningen) waar ik dit mee doe.
als ik exporter zoals jij voorsteld worden alle gegevens/knoppen op het excelblad overgeschreven/gewist..

ik heb eens ergens gelezen dat je een query criteria ook met een functie kan schrijven.
iets van: functie:form!mijnformulier!mijnveld.
maar ik weet niet hoe ik dat moet doen..mischien kun jij mij op weg helpen.

groet Harry
 
beste Charles

dank voor je reactie.
ik had de video al eens gezien...ik heb zoals je in bijgevoegd bestand kunt zien nagenoeg dezelfde werkwijze toegepast.
dit werkt indedaad prima...echter als je deze query als je in excel werkt met :
menu Data/ Externe gegevens ophalen/ Nieuwe databasequery.wil ophalen
dan geeft excel de melding: er zijn te weinig parameters..

als ik bij criteria in de query zelf een waarde invul word de query wel geacepterd door excel
excel kan blijkbaar niet werken met criteria in een query van access als deze op deze wijze uit een formulier worden gehaald

is er echt geen andere manier om een query te voor zien van criteria welke in een openstand formulier staan

groet Harry
 
Ik werk heel weinig van uit excel. Misschien helpt het als je deze vraag uitzet in het excel forum.

succes
 
hallo

ik heb inmiddels een oplossing gevonden....
ik heb aan de tabel en dus ook aan de query een selectievakje aan/uit toegevoegd
als ik die met het formulier aan of uit zet en in mijn query bij het selectie vakje als criteria ''waar'' zet krijg ik ook de gewenste query uitkomst..
deze query word wel door excel geacepteerd...

in ieder geval bedankt voor het meedenken...

groet Harry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan